آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 آذر ماه 1397 = 04-12 2018

برخی طلاب می ترسند لباس آخوندی به تن کنند

خبرگزاری ایسنا: در دهه‌های گذشته، اکثر قریب به اتفاق طلاب و روحانیون، با لباس روحانیت در جامعه حضور داشتند، به طوری که در بطن جامعه صرف مشاهده فردی که لباس روحانیت برتن داشت، مشخص می‌شد که او یک روحانی و تحصیل کرده حوزه علمیه است. اما امروزه تعداد قابل توجهی از طلاب هستند که ظاهر و پوشش آن‌ها نشان دهنده طلبه بودنشان نیست، در واقع پس از جویا شدن از نوع تحصیلات آن ها، به طلبه بودن این افراد پی می‌بریم.

متاسفانه در اثر قصور برخی افرادی که از قشر روحانیت و طلبه هستند، نوع نگرش عده‌ای از مردم به تمامی طلاب و روحانیون تغییر کرده است. گاهی همین تغییر نگرش‌ها از سوی برخی، جامعه را به سمتی سوق می‌دهد که برخی طلاب برای آنکه، نگرش خاصی نسبت به آنان صورت نگیرد، ترجیح می‌دهند لباس روحانیت نپوشند یا حداقل تنها در محافلی "ملبس" باشند که پوشیدن این لباس الزامی و متناسب با شأن لباس روحانیت است.

مسئول تلبس معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در این رابطه گفت: هنگامی که نوع حکومت مربوط به روحانیت باشد، چه بسا که به محض بروز برخی مشکلات اقتصادی، سیاسی و ... برخی از مردم روحانیون را در ایجاد چنین مشکلاتی مقصر بدانند و این گمان اشتباه از سوی برخی، فضای جامعه را به سمتی سوق می‌دهد که عده‌ای از روحانیون و طلاب، علاقه‌ای نسبت به تلبس نشان دهند.



قاسم December 4, 2018 12:41 PM

خجالت بکشید و از تقدس لباس روحانیت دم نزنید بالاخره پس از قرنها مشخص شد که روحانی فقط انگل است و بس و اگر حکومت را بدست بگیرد جز دزدی وچاول و جنایت چیز دیگر از او انتظار نمی رود سندش هم در دست جمهوری جهل اسلامیت دیگر حنای روحانیت رنگی ندارد و هر روحانی اگر کمی با هوش باشد باید از این نوع نگرش اجتماعی درس بگیرد و هر چه زود این لباس منفور را از تن بیرون کند و مثل یک انسان معمولی زحمت بکشد و کسب روزی کند این لباس خاطره تلخی را برای مردم تدایی می کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang December 4, 2018 12:41 PM

یک روز بعد از اینکه خمینی صاحب پول و مال مملکت شد مردم ایران فهمیدند که اخوندا مثل همان اعراب وحشی که به ایران حمله کرد هستند ولی از ترس چشم و گوش خودشان را بستند و امیدوار بودند دنیا بیاد نجاتشان بدهد چون اخوندا با دنیا هم اعلام جنگ تروریستی کردند ولی امروزه نسل جوان با چشمهای باز و عقل باز خودش میخواد ایران از دست اخوندهای تروریست نجات بدهد برای همین این اخوندا بخاطرترس انتقام گیرانه نسل جوان با پوشیدن لباس شخصی پشت مردم قایم میشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: