آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 آذر ماه 1397 = 12-12 2018

اسرائیل: کشف سومین تونل زیرزمینی حزب‌ الله

اسرائیل می‌گوید تونل جدیدی را که خزب الله از لبنان برای نفوذ به اراضی تحت کنترل اسرائیل در مناطق مرزی کشیده شده بود، کشف کرده است. این سومین تونلی است که اسرائیل از آغاز عملیات هفته گذشته در مناطق مرزی خاک خود با لبنان کشف و یا منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل به مکان دقیق کشف تونل یاد شده اشاره نکرده اما همانند دو مورد قبل تاکید کرده است که این تونل تهدیدی قریب‌الوقوع برای ساکنان مناطق مرزی اسرائیل با لبنان به حساب نمی‌آید.

به گزارش منابع نظامی اسرائیل این تونل پس از ردیابی با انوهی از مواد منفجره پر شده و در صورت لزوم یا هنگام مواجه شدن با هرگونه تهدید منهدم خواهد شد.

ارتش اسرائیل چهارم دسامبر گذشته عملیاتی را برای تخریب و انهدام تونل های زیر زمینی ردیابی شده در مناطق مرزی خاک خود با لبنان آغاز کرد. تل‌آویو می گوید که این تونل‌ها توسط نیروهای حزب‌الله و جهت انجام عملیات ضد اسرائیلی طراحی و ساخته شده است.

اسرائيل پیشتر پس از شناسایی و کشف دو تونل زیر زمینی از ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل خواسته بود تونل‌هایی که در مرز لبنان حفر شده است، تخریب کنند. تل‌آویو تاکید کرده بود که تونل‌های حفر شده توسط حزب‌الله باید به دست نیروهای لبنانی منهدم شوند.

نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه با هشدار شدید به حزب‌الله تهدید کرد در صورتی که نیروهای این گروه خاک کشورش را مورد حمله قرار دهند با واکنشی مواجه خواهند شد که هرگز تصور آن را نخواهند کرد.



arzhang December 12, 2018 01:12 PM

جنبش جدیدی از طرف ترامپ و عربستان و مصر و قطر در حرکت هست که مسله اسراییل و فلسطین را حل کنند تا اعراب بتوانند وقت و انرژی خودشان را بر ضد افعی که در تهران نشسته بگذارند ولی مثل گذشته دشمنان صلح در راس انها اخوندهای ایران هر وقت امیدی در صلح و اشتی اسراییل و فلسطینی ها دیده شده دست به خرابکاری ها مثل راه انداختن جنگ یا عملیات تروریستی اوضاع را اشفته و باعث شکست صلح میشوند که داستان تونل حزب اله هم در همین نقشه حرکت ضد صلح اعراب-فلسطین برنامه ریزی شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: