آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 آذر ماه 1397 = 12-12 2018

یک فعال دیگر کارگری در تهران بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری در ساعات پایانی امروز در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. آقای ابراهیم زاده امروز مطلع شده بود که توسط دادگاه انقلاب شهرستان دالاهو به صورت غیابی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری ساعاتی پیش پس از تفتیش منزل، توسط ۶ تن از ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در شهر تهران بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

نیروهای بازداشت کننده توضیحی در مورد دلایل بازداشت او ارائه نکردند با اینحال یکی از اعضای خانواده آقای ابراهیم‌زاده در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “بهنام امروز شفاها مطلع شد به ۱۸ ماه حبس محکوم شده است. این حکم به صورت رسمی به آقای ابراهیم‌زاده ابلاغ نشده و صرفا در سایت قوه قضاییه گذاشته شده است. این در حالی است که آقای ابراهیم‌زاده پس از احضار تلفنی از محل برگزاری دادگاه نیز اطلاع نداشته و به صورت تلفنی به وی گفته شده بود در ابلاغیه رسمی محل دادگاه ابلاغ خواهد شد؛ در نهایت دادگاه به صورت غیابی و بدون حضور آقای ابراهیم‌زاده و وکیل وی تشکیل شده و حکم ۱۸ ماه حبس نیز صادر شده است”.
پیشتر این فعال کارگری در تاریخ ۲۶ مردادماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه و درحالی که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آن مناطق رفته بود بازداشت شده بود.

بهنام ابراهیم زاده در تاریخ ۲۰ شهریورماه ۹۷ با تودیع قرار ۴۰ میلیون تومانی و تا زمان پایان دادرسی آزاد شد.

در تاریخ ۱ آذرماه، بهنام ابراهیم زاده به صورت تلفنی جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه به دادگاه انقلاب شهرستان دالاهو احضار شده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به آقای ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار هرانا گفته بود: “پس از بازداشت و در زمان بازپرسی در دالاهو اتهام «تبلیغ علیه نظام» به آقای ابراهیم زاده تفهیم شد. مصادیق این اتهام انتشار اخبار مربوط به وضعیت نامناسب زلزله زدگان سرپل ذهاب عنوان شده است”
آقای ابراهیم زاده امروز بصورت غیررسمی از محکومیت خود به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری از بابت این پرونده مطلع شد.

بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است.
هرانا پیشتر نیز در گزارش مربوط به اردیبهشت ماه سال گذشته از آزادی بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر با پایان دوران محکومیت ۷ ساله خود خبر داده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: