آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 آذر ماه 1397 = 15-12 2018

مقام بلندپایه: خبر خوب برای پناهجویان در آلمان

۴۰۰ هزار پناهجو ظرف ۲ سال جذب بازار کار آلمان شده اند

رادیو فرانسه/جواد طالعی - برلن: رئیس اتحادیه های کارفرمایان آلماان روز جمعه ۲۳ آذر، ١۴ دسامبر، اعلام کرد از میان حدود یک میلیون پناهجوئی که در سال های ۲۰١۵ و ۲۰١۶ وارد آلمان شدند، تا امروز ۴۰۰ هزار تن جذب بازار یا دوره های فنی و حرفه ای شده اند. این خبر در رسانه های آلمان شگفتی آفرین و تایید کننده مواضع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ارزیابی شد، اما محافظه کاران آلمان بی اعتنا به این روند مثبت، همچنان عرصه را بر پناهجویان تنگ تر می کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از سال 2015 تا امروز همواره در پاسخ راستگرایانی که حضور پناهجویان را به زیان جامعه آلمان ارزیابی می کنند، جمله معروف خود را تکرار کرده و گفته است: "ما موفق خواهیم شد".

اکنون "اینگو کرامر" رئیس اتحادیه های کارفرمایان آلمان در مصاحبه با روزنامه "آوگزبورگر آلگماینن" این دیدگاه مرکل را با ذکر آماری که هیچکس انتظار آن را نداشته، به شدت تقویت کرده است. به گفته او، از حدود یک میلیون پناهجوئی که در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شدند، تاکنون 400 هزار تن یا جذب بازار کار شده اند و یا در حال سپری کردن دوره های تخصصی برای آغاز کار هستند.

رئیس اتحادیه کارفرمایان آلمان که در حوزه اقتصاد نقشی پراهمیت دارد، افزوده است: "اغلب پناهجویان جوان و مشتاق کار توانسته اند ظرف یک سال زبان آلمانی را در حدی بیاموزند که دوره های تخصصی و فنی و حرفه ای را بدون دشواری آغاز کنند".

این نخستین بار است که یک مقام بلندپایه آلمانی چنین اطلاعات مثبتی را درباره نقشی که پناهجویان می توانند در آینده اقتصاد آلمان ایفا کنند مطرح می سازد. پناهجویان، با آغاز به کار، نه تنها دیگر نیازی به کمک دولت ندارند، بلکه خود به پرداخت کنندگان مالیات و بیمه های اجتماعی تبدیل می شوند و بر رونق بازار داخلی آلمان می افزایند.

با این همه، در سال های اخیر راستگرایان آلمان آنقدر علیه پناهجویان خارجی تبلیغ کرده اند که به عنوان نمونه، حزب راستگرا و بیگانه ستیز "آلترناتیو برای آلمان" تنها به خاطر مخالفت با سیاست پناهندگی آنگلا مرکل 15 درصد جمعیت آلمان را هوادار خود کرده است.



شهنام December 16, 2018 08:31 AM

هدف مرکل خائن کمونیست روس تبار و چپگرایان حقیر نابودی نسل آلمانی های اصیل است از ترس اینکه مبادا ملت پاکنهاد آلمان دوباره به پا خیزد و اینبار سر به آسمان بساید چه سمی بهتر از اسلام که آلمان را به خلافت اسلامی اروپایی تبدیل کند دریغ و افسوس که این موشهای فاضلاب تمامی جهان را به لجن کشیده اند اما یزدان را سپاس که سوشیانت زمان ما پرزیدنت ترامپ پا به عرصه ی سیاست گذاشت و این اهریمنان با همت این مرد و یارانش روانه ی زباله دان تاریخ خواهند شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek December 16, 2018 11:40 AM

اروپاییها بطوررکلی و اصولی هیچ دردسری با پناهجویان و مهاجران ندارند این مهاجران مسلمان هستند که دردسر آفرین هستند و «فرهنگ» اسلامیشان قابل پذیرش نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین December 16, 2018 10:11 PM

اقتصاد آلمان پس از جنگ جهانی دوم بسیار ناتوان شده بود و آنها نیاز به یاری داشتند آلمان از پادشاه ایران میخواهد که برایشان کارگر مهمان بفرستند پاسخ رضا شاه بزرگ به آلمانیها : ایرانیان با شخصیت تر از آنچیزی هستند که من آنها را برای نوکری به شما بدهم پس از آن آلمان همین درخواست را از کشور ترکیه میکند و بسیاری از ترک ها به آلمان فرستاده میشوند و آغاز به کار میکنند و با خانواده زندگی میکنند بدون اینکه زبان آلمانی را یاد بگیرند پس از سالیان دراز برخی از ترکها به ترکیه بازگشته و بسیاری هم ماندگار شدند و همچنان نتوانستند زبان آلمانی یاد بگیرند آلمان توانست با یاری ترکها اقتصادش را درست کند پس از ۱۳۵۷ هر ساله بسیاری از ایرانیان به کشورهای گوناگون رفته و در آنجا با و یا بدون آموزش کار میکنند که این به اقتصاد آن کشور یاری کرده و به زیان میهن است
آلمان از خداشه که با کار اقتصادش را توسعه دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: