آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 آذر ماه 1397 = 17-12 2018

بورس تهران در سراشیبی سقوط قرار گرفته

روز گذشته معدنی‌ها و فلزی‌ها به کاهش شاخص‌های بازار سهام دامن زدند و امروز نیز این روند ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، روند نزولی و فرسایشی بورس تهران همچنان ادامه دارد و روز به روز بدتر می‌شود. سایه رکود، چهره زشت خود را بر اکثر فعالیت‌های گسترده و بازار داخلی از هر گونه جنس و کالا اشباع شده است، بازار امروز روند فرسایشی و کم حجم خود را این بار با شدت بیشتری ادامه داد تا در اوج نا امیدی برخی فعالان با نقد کردن سهام و برای جلوگیری از ضرر بیشتر از بازار خارج شوند.

با این روند به نظر می‌رسد بازدهی بازار در پاییز در حوالی صفر درصد بیاستد تا ما به معنای واقعی شاهد بازاری پاییزی بوده باشیم. به نظر می‌رسد تداوم عدم قطعیت‌ها در فضای اقتصادی و سیاسی سبب شده معامله گران با نا اطمینانی نسبت به شرایط آتی بازار، فعالیتی محتاطانه در پیش بگیرند و ریسک گریز شوند. در این شرایط تنها برخی صنایع کوچک و متوسط بازار به مکانی برای نوسان گیری‌های روزانه مبدل شده اند.

امروز دماسنج بازار برای چندمین روز پیاپی سیر قهقرایی و نزولی داشت و با عقب نشینی نزدیک به ۲۷۰۰ واحدی، کانال مهم ۱۶۲ هزاری را نیز از دست داد. در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۵ آذر شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۷۷۸ واحدی در ارتفاع ۱۶۱.۷۰۷ ایستاد.نماد‌های کگل، فولاد و فارس بیشترین اثر منفی و نماد رمپا و شا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل رقم زدند. ارزش کل معاملات حدود ۴۰۴ میلیارد تومان به ثبت رسید. نماد معاملاتی بانک تجارت با ۱۷۲ میلیون سهم به ارزش ۲۲۱.۶ میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات بورس را بخود اختصاص داد.



rahim.negahban December 16, 2018 10:59 PM

با درود
با این روند فعلی بحران شدید اقتصادی در ایران طاعون زده بر کسی پوشیده نیست،تحلیل اقتصادی حکایت از ان دارد که دوباره ارزش ریال در مقابل ارزهای معتبر جهانی به مراتب بی ارزشتر خواهد شد اقتصاد دانان معتقند که دلار تا اردیبشت ماه 98 به 30 هزار تومان هم خواهد رسید با توجه به بحران اروپا اندک امیدی که هم بود به یأس مبدل گردیده انطرف چین را دلخوش به ان بودیم که شامل جریمه 2:7 میلیون دلاری از سوی امریکا شد اکثر کارخانه های تولیدی ایران از توان افتاده اند بیکاری که حاصل سوء مدیریت است موج میزند !گرچه ایران تا چند سال گذشته اقلام صادراتی فراوانی را با خود داشت"حبوبات ،پنبه کنف کتیرا" امروزه همه جزء اقلام وارداتی هستند بحران اب شرب و کشاورزی ایران را از توان انداخته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: