آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 آذر ماه 1397 = 20-12 2018

جان دانش آموزان قربانی موشک بالستیک+فیلم

فیلم زیر: مدرسه‌ای در تبریز؛ این دبستان هنوز هم با بخاری نفتی گرم می‌شود

زینت میرهاشمی

جان دانش آموزان قربانی موشک بالستیک

دلایل جان باختن دلخراش تعدادی از کودکان دانش آموز و سوختن تعدادی دیگر در شعله های آتش، بار دیگر تبعیض، نابرابری و فقر در جامعه را نشان داد. این شرایط فاجعه بار توسط حکومت نهادینه شده و هر روز و هر لحظه همراه با عمر حکومت تولید و بازتولید می شود. علت آتش سوزی دبستان دخترانه در زاهدان که تا روز چهارشنبه منجر به قتل چهار کودک شد، وجود بخاری نفتی برای گرم کردن کلاس اعلام شده است. تازه اگر این دانش آموزان به علت درجه بالای سوختگی کشته نمی شدند، سرنوشت شان همچون وضعیت غم انگیز کودکان شین آبادی بود.

می توان حدس زد که اولین واکنش مردم، به ویژه مردم فقیر سیستان و بلوچستان در مورد این خبر، مقصر دانستن رژیم ولایت فقیه است. زیرا در قرن بیست و یکم، کشوری با این همه ثروت ملی، هنوز کودکانی هستند که برای خواندن درس، سقفی ندارند و تازه اگر خوش شانس باشند و سقفی بالای سرشان از حصیر و مقوا باشد، وسیله گرمایش مطمئن ندارند. شعار؛ سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن و یا معیشت حق مسلم ماست که بارها در کف خیابان با صدای بلند فریاد زده شده، در واکنش به همین شرایط است.

برای رژیم ولایت فقیه، جان فرزندان ایران که سازندگان آینده هستند اهمیتی ندارد. همانطور که اساسا آموزش و پرورش، علم و دانش برایش اهمیتی ندارد. پس طبیعی است که بخاری متعلق به قرن پیش را هم برای این دانش آموزان زیادی بداند.

وزیر آموزش و پرورش رژیم در روز چهارشنبه ۲۸ آذر در واکنش به سوختن دانش آموزان بلوچ گفت: «با بودجه کنونی حذف بخاری از مدارس هفت هشت سال طول می کشد.» این پایور رژیم در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا از خیرخواهان طلب کمک کرده و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه را برای تبدیل بخاری نفتی کم دانسته است. البته وی قبلا اعلام کرده بود که ۴۲ درصد مدارس از سیستم گرم کردن امن برخوردار نیستند.

بنابرین کسانی که به حرفهای رژیم دل می بندند باید تا هفت هشت سال دیگر شاهد این آتش سوزیها باشند. بخش مسخره این فاجعه دردناک، بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه است. در حالی که مسئول اصلی این واقعه کل حاکمیت و در راس آن ولی فقیه و سران حکومتی هستند.

در کنار این خبر دردناک، خبر تضمین سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری برای بازسازی سوریه توسط بانک مرکزی، بار دیکر بر مسئولیت رژیم ولایت فقیه پیرامون فجایع دردناکی که هر روز در گوشه و کنار کشور اتفاق می افتد نقطه تاکید می گذارد. زیرا از این گونه آتش سوزیها با سهیمه بندی مردمی بودجه و گذاشتن امکانات می توان جلوگیری کرد. راهکاری که رژیم هرگز به دنبال آن نیست. بر همین منظر تا روزی که این رژیم بر سر کار است این گونه فجایع ادامه خواهد داشت. نکته ای که وزیر آموزش و پرورش ملاها پیشاپیش اقرار کرده است.




www.youtube.com/watch?v=ydMbjdbGkB8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



فضول میرزا December 19, 2018 01:47 AM

مقصر خود مردم هستند که با قیام نکردن دست حکومت را باز گذاشته اند تا مملکت را غارت کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاوه آهنگر December 19, 2018 08:57 AM

محرومیت تا کی؟ چپاول ثروت ملی تا کی ؟ از دست رفتن جان فرزندان ایران تا کی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی December 20, 2018 01:30 PM

من خودم همه عمر با بخاری نفتی بزرگ شدم و هم در خانه و هم در مدرسه بخاری نفتی داشتیم تا کنون مشکلی هم با بخاری نفتی نداشتیم در واقع قبل از گازکشی بیشتر مردم ایران با بخاری نفتی زندگی میکردند و اینگونه آتش سوزی ها را نه در خانه ها داشتیم نه در مدارس ولی جالب اینجاست که هیچکس صحبت از کشتن عمدی این کودکان خردسال نمیکند من شخصا احتمال کشته شدن این کودکان را میدهم و اینکه بدون تحقیق بر این باور باشیم که این بخاری خود به خود آتش گرفته و کلاس درس هم در آتش سوخته و این کودکان و فقط تماشا کرده اند و فرار نکرده اند چیز عجیبی است این حادثه بوی سینما رکس آبادان را میدهد که خمینی در آن دست داشت و امروز هم مذهبیون افرادی هستند که احتمالا در حادثه دست داشته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: