آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 25 اسفند ماه 1397 = 16-03 2019

جهادگرایان ترک تبار آلمانی در ایران چه می کنند؟

عکس زیر از خبرگزاری فارس: شلغم خوری "جاسوس" آلمانی در تهران

بنا به گزارش اشپیگل، دو شهروند آلمانی در ایران به زندان افتاده‌اند. احتمال می‌رود که آنها به ظن اقدامات تروریستی دستگیر شده باشند. وزارت خارجه آلمان از رژیم ایران در این باره کسب اطلاع کرده، اما اطلاعات دقیقی درباره هویت دو آلمانی دستگیرشده دریافت نکرده‌ است.

بنا به تحقیق اشپیگل دو فرد دستگیرشده از آلمانی‌های ترک‌تبار هستند. نفر اول فردی به نام زامار است که دادستانی فرانکفورت برای او به اتهام "تبلیغ عملیات خطرناک ضددولتی" قرار بازداشت صادر کرده است.

گمان می‌رود که این شخص برای ارتباطات جهادی به سوریه یا افغانستان سفر کرده باشد.

نفر دوم مورات (مراد) نام دارد که از او اطلاعات دقیقی در دست نیست. مقام‌های امنیتی آلمان شخصی را به همین نام می‌شناسند اما طبق اطلاعات موجود او حین فعالیت برای داعش به قتل رسیده است.

هنوز روشن نیست که فرد دستگیرشده در ایران همان شخص است یا صرفا تشابه اسمی است. رژیم ایران در این باره حاضر به همکاری با آلمان نیست.

این در حالیست که یک روزنامه اصولگرا سفیر آلمان در ایران را به عضویت در سازمان جاسوسی آلمان و داشتن روابط نزدیک با موساد اسرائیل متهم کرده است.

روزنامه وطن امروز مدعی شد: «میشائیل کلور برشتولد»، سفیر آلمان در ایران از اعضای سازمان جاسوسی آلمان است. برشتولد یکی از افسران سرویس اطلاعات و امنیت برون‌مرزی کشور آلمان یا همان BND است که 28 سال با پوشش دیپلماتیک برای این سرویس فعالیت کرده است. او در مقطعی معاون رئیس سازمان اطلاعات آلمان هم بوده است.

ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: