آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 آذر ماه 1397 = 20-12 2018

بهائیان؛ ۱۱ سال زندان و ضبط اموال شخصی

خواهر «‌یکتا فهندژسعدی» می‌گوید قاضی «محمد مجتبی رودیجانی» او را علاوه بر ۱۱ سال زندان، به ضبط اموال شخصی به نفع دولت نیز محکوم کرده است.

یکتا فهندژسعدی شهروند بهایی ساکن شیراز، نخستین بار در سال ۱۳۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی مدت ۸۲ روز را در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز سپری کرد و در دادگاه از اتهامات وارده تبرئه شد.

وی سال ۱۳۹۲ نیز با همان اتهامات ۵۲ روز در بازداشت بود و در دادگاه بدوی به پنج سال حبس محکوم شد، که همین حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی کاهش پیدا کرد.

وی پس از گذراندن ۷۴ روز از حکم خود در زندان عادل‌آباد، با نقض حکم از طرف دیوان‌ عالی کشور و بررسی مجدد پرونده به طور موقت آزاد شد و در دادگاهی با قضاوت قاضی محمد مجتبی رودیجانی به ۱۱ سال زندان و ضبط اموال شخصی به نفع دولت محکوم شده است.

«منا فهندژسعدی» خواهر «‌یکتا فهندژسعدی» روز چهارشنبه ۲۸ آذر در گفت‌وگویی با صدای آمریکا گفت: او تیر ۱۳۹۵ با همان اتهامات سابق مجددا توسط ماموارن وزارت اطلاعات بازداشت و ۸۱ روز را تحت شکنجه‌های شدید روحی قرار گرفت، و این پرونده در حال حاضر در دادگاه انقلاب شیراز در حال بررسی است.

۲۹ مهر ۱۳۹۶ ماموران با هجوم به منزل شخصی ‌یکتا فهندژ سعدی منزل او را تفتیش و تمامی وسایل شخصی او را ضبط کردند.

به گفته «منا فهندژسعدی» حکم ۱۱ سال زندان در حالی صادر شد که خانم فهندژسعدی و وکلای او از برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بودند و در جلسه دادگاه حضور نداشتند. این حکم در حال حاضر به مرحله اجرا نرسیده و ظرف ۲۰ روز می‌توانند به آن اعتراض کنند.

خانم فهندژ می‌گوید حتی گذراندن یک روز از این حکم منصفانه نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: