آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 بهمن ماه 1397 = 07-02 2019

خروج اسناد محرمانه در باره جنایات خامنه ای

افشاگری یک سازمان بین المللی از سرکوب شهروندان ایرانی، پس از دستیابی به یک پرونده محرمانه قضایی

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که به پرونده قضایی رایانه‌ای که در آن شمار زیادی از موارد مربوط به بازداشت‌ها، حبس و اعدام‌ها در جمهوری اسلامی به ثبت رسیده، دسترسی پیدا کرده است. این نهاد مدافع حقوق‌بشری، تاکید می‌کند این پرونده محرمانه، از سوی گروهی از افراد که خواهان آگاهی افکار عمومی و نهادهای جهانی درباره سرکوب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بودند، در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد به سندی رایانه‌ای دست یافته که مطابق اطلاعات موجود در آن بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۸ مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی حدود ۸۶۰ روزنامه‌نگار را زندانی یا اعدام کرده‌اند.

به گزارش يورونيوز، گزارشگران بدون مرز روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن اعلام کرد بر اساس فهرستی که از منابع رسمی قضایی در تهران به بیرون درز کرده، «تمام بازداشت‌ها، حبس‌ها و اعدام‌ها» در این بازه زمانی در ۳۰ ساله ذکر شده است.

این نهاد مدافع آزادی بیان می‌گوید تقریبا تمامی این افراد با برخوردهای قهری قضایی و امنیتی روبرو شده و دست کم چهار نفر از آنها اعدام شده‌اند.

گزارشگران بدون مرز گفته است که اصالت و سندیت این اطلاعات در کمیته‌ای متشکل از چند کنشگر حقوق بشر و آزادی مطبوعات تأیید شده است.

به گفته گزارشگران بدون مرز سند محرمانه‌ای که برای تهیه گزارش آنها استفاده شده شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار مدخل نام افراد حاوی مشخصات فردی و جزئیات پرونده قضایی آنان است. بسیاری از این پرونده‌ها به طور رسمی و عمومی از سوی مقام‌های حکومت ایران اعلام نشده بودند.

همچنین بر اساس این گزارش در دهه‌های اخیر دست کم ۶۲ هزار زندانی سیاسی و عقیدتی در ایران وجود داشته که بیش از ۶ هزار نفر از آنان از بازداشتی‌های اعتراضات ۸۸ هستند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌افزاید: این پرونده محرمانه، حاوی مشخصات دقیق افراد، از جمله، نام، تاریخ بازداشت و اتهام و نام نهاد بازداشت‌کننده" است.

این در حالیست که حكومت ایران مدعی است که هیچ روزنامه‌نگار و به شکل کلی هیچ زندانی عقیدتی یا سیاسی در زندان‌هایش وجود ندارد.




kharabetam... February 8, 2019 03:05 PM

زندانی سیاسی ؟؟؟؟؟؟
مگر ما در ایران زندانی سیاسی darim؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حسن February 8, 2019 05:45 PM

اینها خیلی جنایات دیگه کردند که هنوز رسانه ایی نشده

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین February 9, 2019 01:35 AM

حسن درست میگوید جنایات این اهریمنان در هیچ چرخه ای از تاریخ دیده نشده است بسیاری از هم میهنانمان مانندِ زهرا نویدپور٬ ندا آقاسلطان٬ ترانه موسوی و هزاران بیگناه دیگر که به دستِ رژیمِ تبهکار تجاوز و کشته و یا پیکرشان را سوزانده و یا خودکشی هایِ پس از تجاوز...در میان رژیم تبهکارِ ایران هم هستند کسانیکه رازها و جنایاتِ این اهریمنان را بر ملا میکنند .دست های پنهان انقلاب از جعفر شفیع زاده (بسیجی) را در یوتیوب ببینید که چگونه یک جوانِ بی تجربه را به دام خود کشیده و زندگی او را نابود کرده اند نفرینِ همه بیگناهان بر تک تکِ اهریمنانِ جهان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: