آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 18 دی ماه 1397 = 08-01 2019

کارگردان: با شکایت سپاه ممنوع‌ الخروج شدم

محمد رحمانیان با انتقاد از اینکه امنیتی شدن تئاتر فضای کار را سخت می‌کند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا تئاتر در این مملکت زنده نگه داشته شود چرا که هنری با سابقه در ایران است.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر که چند روز قبل برای ایراداتی که به یکی از نمایش‌هایش وارد شده، به دادسرا احضار شده بود در گفت‌وگویی با ایسنا درباره اتهاماتی که برای آن‌ها احضار شده و نیز دو قرار کفالت توضیح داد؛ که البته برای قرار کفالت دوم که با همراهی مدیرعامل خانه تئاتر صورت گرفته بود باید دوباره اقدام کند چون شهرام گیل آبادی خودش هم در دادسرا برای نمایش‌اش پرونده دارد.


رحمانیان ابتدا با یادآوری مسائلی که دی ماه سال قبل در آخرین روزهای اجرای نمایش «ترانه‌های قدیمی پیکان جوانان» پیش آمده بود گفت: آن زمان صحبت‌هایی مبنی بر مشکل داشتن نمایش مطرح شد، در حالی که کار چند بار بازبینی شده بود ولی از سوی مرکز هنرهای نمایشی در دوره مدیر قبلی اعلام شد که شاکی خصوصی دارم که آن هم سپاه است. هرچند در این باره چیزی به من ابلاغ نشده بود تا اینکه می‌خواستم برای فیلمی به خارج از کشور بروم که متوجه شدم امکان خروج از کشور را ندارم و وقتی پرس‌وجو کردم متوجه شدم به دلیل تک خوانی زن در نمایش دچار مشکل شده‌ام.


تئاتر؛ دادستان خامنه ای: گناه و فحشاست

دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید در نمایش موزیکال بینوایان تبلیغات ضد دینی می‌شود و بازیگران زن و مرد می‌رقصند. ما با فحشا و گناه مخالفیم.

نمایش موزیکال بینوایان بر اساس رمان معروف از نویسنده فرانسوی ویکتور هوگو تهیه شده و یکی از پرخرج‌ترین و پر حاشیه‌ترین کارهای نمایشی تاریخ تئاتر ایران محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با برنامه رادیویی پارک شهر گفت: «در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی دو بار بازرس فرستادیم. گزارش‌های مکتوب به ما ارائه کرده‌اند. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است.»

جعفری دولت‌آبادی گفت: ما با سینما و تئاتر مخالف نیستیم، با فحشا و گناه مخالفیم. دادستانی مخالف موسیقی و سینما نیست. ما می‌گوییم وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌ها باید مدیریت کنند.



مهتاب January 6, 2019 02:35 PM

اين جانيان متظاهر مردم فريب ميگن با گناه و فحشا مخالفند حرومزادهاي كودن خر خودتونيد فحشا در مشهد و اين همه فحشاي زنانان باعث و بانيش كي هستش و اين همه غارت و دزدي اموال مردم از طرف شما كثافتهاي متاظاهر جزئ دين شما هست و با ان هيچ مشگلي نداريد فقط با چهارتا مو و شادي مردم مخالفيد و گناه ميدانيد اي مرگ و ننگ بر شما جنايتكاران حرومزاده كثيف بزودي مرگتان فرا ميرسد شك نكنيد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حمیدرضا January 6, 2019 09:08 PM

میخواستند در تئاتر بینوایان پرچم ایران برافراشته شود یا عراق یا سوریه؟ اینها که تو عمرزالویی خود دو تا کتاب نخوانده اند حالا همه کاره مملکت شده اند اگر با گناه و فحشا مخالفند جلوی کثافتکاریهای نجس زاده های خودشان را بگیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی January 8, 2019 03:20 PM

حالا باید منتظر واکنش سلبریتی هائی باشیم که با انتشار بیانیه وگفتگوها وپیامهای مجازی داشتند بخاطر تحریمهای آمریکا خودشان را "جر" میدادند چنان به کاسه لیسی رهبر فرزانه افتاده بودند که مرزی برآن متصور نبود بر سرو سینه زدنی که اصالت هم نداشت و تحریم داروئی وغذائی یک دروغ بزرگ بود اکنون باید منتظر باشیم وببینیم هنربندان به بیت ولایت در مقابله با هنر ستیزی چندین باره حکومت اسلامی وممنوع التصویر کردن یک کارگردان صاحب نام برسر وسینه خواهند زد؟ یاسر درلاک عافیت طلبی فرومیکشند داریم وارد مراحل ارزیابی صورتها وسیرتها میشویم داریم وارد فازمهمی از ارزیابی هنرمندان و هننربندان میشویم خوش بود گر محک تجربه آید بمیان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: