آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 9 دی ماه 1397 = 30-12 2018

بازداشت ۹ شهروند مسیحی در شهر کرج

خبرگزاری هرانا – رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی از بازداشت ۹ تن از شهروندان در کرج، به اتهام “وابستگی به جریان مسیحیت‌ صهیونیستی” خبر دادند. این رسانه ها ادعا کردند “این افراد اقدام به جذب مسلمانان و پیروان ادیان دیگر در قالب کلیساهای خانگی می کنند‎”.

به گزارش خبرگزاری هرانا، رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی روز پنجشنبه ۶ دی‌ماه و روز شنبه ۸ دی‌ماه ۹۷، با انتشار گزارش‌هایی مدعی شدند ۹ تن از شهروندان به اتهام “وابستگی به جریان مسیحیت‌ صهیونیستی” مورد برخورد نهادهای امنیتی قرار گرفته و دستگیر شدند.

در دو گزارش که توسط خبرگزاری تسنیم با ادبیات مرسوم نهادهای امنیتی تنظیم شده است آمده است “این افراد به صورت برنامه‌ریزی شده با عناصر خارج از کشور در ارتباط بوده و عقاید و افکار انحرافی در مسیحیت را ترویج می‌کردند”.

این خبرگزاری همچنین بدون ذکر جزییات این بازداشت‌ها مدعی شد که “ترویج عقاید و افکار انحرافی مسیحیت در استان البرز مورد اعتراض رسمی مسیحیان قرار گرفته است و این جریان بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی با ‏تشکیل اردوگاه‌ها در سطح جهان اقدام به جذب مسلمانان و پیروان ‏ادیان دیگر در قالب کلیساهای خانگی می‌کنند”.

در آذرماه امسال نیز رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی از بازداشت تعدادی از شهروندان از جمله شهروندانی با تابیعیت کشورهای دیگر، به اتهام “وابستگی به جریان مسیحیت‌ صهیونیستی” خبر داده بودند. این رسانه ها ادعا کردند که “نقشه تسخیر ایران و توهین به اسلام، مقدسات و اهل‌بیت، از برجسته‌ترین مستندات مکشوفه از جریان مزبور است”.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: