آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 دی ماه 1397 = 01-01 2019

حمله در انگلیس/ژاپن/آلمان؛ احتمال تروریستی بودن

در شب سال نو در شهر بوتروپ آلمان مردی به عمد خودرو خود را به سمت عابران پیاده هدایت کرد و چند نفر را زیر گرفت. در این حادثه دست‌کم چهار پناهجوی افغان و سوری به شدت زخمی شدند. راننده انگیزه بیگانه ستیزی داشته است.

پلیس آلمان اعلام کرد که در شب سال نو در شهر بوتروپ مردی که حدود ۵۰ سال سن داشته خودرو خود را به سمت عابران پیاده هدایت کرده است.

نماینده دادستانی بوتروپ در این باره گفت: تحقیقاتی که تا کنون انجام گرفته است نشان می‌دهد که این اقدام با انگیزه خارجی‌ستیزی انجام گرفته باشد.

به گزارش رویترز؛ پلیس انگلیس نیز اعلام کرد دوشنبه شب سه نفر در حادثه ای در ایستگاه ویکتوریای منچستر در شب سال نو میلادی هدف ضربات چاقو قرار گرفتند.

رسانه های انگلیس گزارش دادند: پلیس ضد تروریسم در حال تحقیق درباره حمله با چاقو در ایستگاه قطار ویکتوریا در شهر منچستر است که طی آن سه نفر شامل یک مامور پلیس در شب سال نو مجروح شدند.

یکی از کارمندان بی بی سی که شاهد حمله در ایستگاه راه آهن بود گفت: فردی یک چاقوی بزرگ در دست داشت و به عابران حماله می کرد. صحنه های خیلی ترسناکی بود. مهاجم می گفت تا وقتی شما به بمباران کشورهای دیگر ادامه می دهید این اتفاق کماکان خواهد افتاد.


۸ زخمی در پی حمله با خودرو در توکیو

مقامات ژاپنی اعلام کردند در منطقه ای توریستی در مرکز توکیو یک خودرو مردمی را که برای جشن سال نو به خیابان آمده بودند، زیر گرفت و هشت نفر در این حادثه زخمی شدند.

سخنگوی پلیس توکیو این حادثه را یک اقدامی تروریستی خوانده و گفته است: فرد مظنون که یک مرد جوان است، بازداشت شده و تحت بازجويی است.

به گزارش شبکه ان. اچ. کی، فرد مهاجم حدود ۱۳۰ متر خلاف جهت خیابان رانندگی کرده و عابران را زیر گرفته است. به گفته شاهدان، راننده ابتدا از محل فرار کرد اما دقایقی بعد بازداشت شد.

پلیس می‌گوید راننده که فردی بیست و چند ساله است، اکنون در بازداشتگاه به سر می‌برد و اظهاراتی مطرح کرده که نشان می‌دهد وی انگیزه‌های تروریستی داشته است.



seek January 1, 2019 10:29 AM

البته میباید اضافه میکردید که این تروریست، طبق معمول، مسلمان اسلامگرا است

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی January 1, 2019 12:16 PM

دنیای امروز که با توجه به نرخ بالای تبادل اطلاعات و ارتباطات به دهکده جهانی تبدیل شده برای تبدیل شدن به جهانی آزاد و آباد بایستی تکلیف خود را با ایدیولوژیها و مذاهب و سیاست مدارهایی که خود را وکیل وصی مردم میدانند و حاکمینی که مملکت ها را ارث پدری میپندارند مشخص کند و دست مذهب را از حاکمیت کوتاه کند و با تقویت پایه های دموکراسی و حاکمیت جهانی حقوق بشر دنیا را به سوی بهتر شدن ببرد تا این مهم حاصل نشود دنیا از دست مذاهب و خرافات و دیکتاتور ها آرامش پیدا نخواهد کرد و هر روز در گوشه‌ای شاهد مصیبتی و فاجعه‌ای خواهیم بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 1, 2019 06:43 PM

آدم را یاد زیر گرفتنِ نیروی انتظامی با اتوبوس که درست یک سال پیش در همین ماه دی روی داد میاندازد یکسان بودنِ این یورش تروریستی در کشورهای گوناگون همگی مانند زیر گرفتنِ نیروی انتظامی میباشد گمانه زنی کنید که فرمان از کجا فرستاده شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: