آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 اسفند ماه 1397 = 10-03 2019

نماینده: مداخله انگلیس به ضرر زاغری تمام شد

رییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعطای حمایت دیپلماتیک انگلیس به نازنین زاغری گفت: اگر این اقدامات رخ نمی‌داد موضوع خانم زاغری در قالب اصل رافت اسلامی قابل حل بود.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در اقدامی نادر حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری اعطا کرد و این پرونده را از حالت کنسولی به مساله‌ای میان دو کشور تبدیل نمود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه ، ییس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام دولت انگلیس تائید کرد: مداخله انگلیسی‌ها در پرونده نازنین زاغری به ضرر وی تمام شد.

این در حالیست که وزیر خارجه انگلیس در بیانیه ای نوشت: انگلیس تصمیم گرفته گامی بسیار غیرمعمول برداشته و مصونیت دیپلماتیک را [برای زاغری] به کار گیرد. تصمیم من یک گام مهم دیپلماتیک است که به تهران نشان می‌دهد رفتارش کاملاً نادرست است. این تصمیم به کل دنیا نشان می‌دهد که نازنین بی‌گناه است و انگلیس اینکه با یکی از شهروندانش تا این حد ناعادلانه رفتار شود را تاب نخواهد آورد.

سفیر جمهوری اسلامی در انگلیس در واکنش به تصمیم وزیر خارجه انگلیس در توئیتر نوشت: تصمیم وزارت خارجه انگلیس به اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، مخالف حقوق بین الملل است و فاقد آثار حقوقی و اجرایی است. حقوق بین الملل اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولتها را فقط نسبت به اتباع خود ممکن میداند. طبق قانون جمهوری اسلامی، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت خود را حفظ می کنند.

سایت خبری "باشگاه خبرنگاران" وابسته به صداوسیما نوشت: تصمیم وزارت خارجه انگلیس، بازداشت این جاسوس دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مسئله فی مابین دولت‌های دو کشور تغییر داده و با معرفی وی به عنوان نماینده سیاسی دولت انگلیس فشارها را برای آزادی او افزایش خواهد داد.




کوروش March 9, 2019 04:37 PM

این حرکت بزرگ‌ترین ضربه به پیکر رژیم اخوندی است و‌ نشان می‌دهد که حکومت اسلامی اخوندها هیچ ارزش حکومتی و‌بخصوص دیپلماسی ندارد انگلیس ممکن است در گذشته از ایران سوءاستفاده کرده باشد ولي اكنون زمان تغيير کرده و انگلیس هم تشخیص می‌دهد اگر میخواهد آینده‌ای با مردم ایران داشته باشد باید با مردم ایران و بر ضد رژیم باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 10, 2019 02:23 PM

واقعا" انگلیس برای عوام فریبی مردمانش ومطبوعاتش باید شرم کند کشورهای اروپای غربی که تاریخ استعماری وظلم وشقاوت آنها برمردمان کشورهای قاره افریقا و آسیا کتاب ها را پرکرده است وهمچنین ازظهور سیاست استعماری و برده داری اسلامی درتمامی کشورهای خاورمیانه درجهت تخلیه منابع کشورهای خاورمیانه حمایت کرده ومی کنند وبرده کردن اسلام وارانه مردم ایران توسط گماشتگان عبابردوشان مردم ایران دراین چهل ساله علاوه بردرامدهای هیولائی ناشی ازتحویل گرفتن منابع مفت ایران و تبدیل آنها به تولیدات صنعتی گران قیمت به مقادیر نجومی اندوخته های پولی درجهت اقتصاد ورفاه مردمانشان دست یافته اند برخلاف تصور که چرا دوتابعتی ها با سناریوسازی های رژیم برعلیه شان درایران دستگیر وزندانی میشوند به علت افشا وخلل کردن درروابط اربابان و گماشتگان است که باید درزندان گماشتگان بسربرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو March 10, 2019 02:27 PM

زمانی که نادان را سیاستمدار بنامند این گونه میشود

هنوز نفهمیدند که غرب از خط قرمز عبور کرده و این گفتار انگلیس اعلام جنگ میباشد نه لاس سیاسی

به زودی آمریکا شخصا برای گرفتن گروگان‌ها به ایران می‌‌رود

ملا‌ها گرفتار شدند راه نجات ندارند راه فرار ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فرهاد March 10, 2019 03:26 PM

با سلام
کوروش جان ، اینکه فکر کنیم انگلیس در جهت منافع ایران و ایرانی قدمی برداره به نظر من خیلی ساده انگارانه هست مثبت بودن شما و دیگر هموطنان جای تقدیر داره ولی متاسفانه بلاهایی که بر سر مردم ما خصوصا در 40 سال گذشته امده نشان میده که قدرتهای بزرگ و خصوصا انگلیس مسبب اکثر این خرابیها و تاراج ثروتهای مادی و معنوی انجام شده در کشور ما هستند البته این فقط ایران نیست که ضربه خورده بلکه کشورهای همجوار ما مثل عراق، افغانستان و سوریه نیز متحمل ضرر و زیان مالی و جانی شده اند بهترین راه نفوذ در ایران استفاده از خائنین و وطن فروشان ( از گفته های چرچیل) هست که متاسفانه تعدادشان کم هم نیست تعداد زیادی از دو ملیتی ها به ایران سفر میکنند و به سلامت هم ایران رو ترک میکنند حالا چرا خانم زاغری بازداشت شده واقعا مشخص نیست من پیشنهاد میکنم ویدئوی مصاحبه محمد رضا شاه مرحوم با خبرنگاران انگلیسی رو ببینید و خودتون حوادث بعدی رو قضاوت کنید به امید داشتن ایرانی آزادو سرافراز-

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: