آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 12 دی ماه 1397 = 02-01 2019

در راهروهای مجلس ولایت کارچاق‌کنی می‌کنند

نماینده اصفهان در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند! فردی به من گفت می‌خواهید فلان فرد را به عنوان رییس فولاد قرار دهیم تا سودی کسب کنیم؟

حسن کامران افزود: اصفهان تنها شهری است که تمام پیروان ادیان مختلف در آن با دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند. حقآبه موضوعی نیست که متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد، همچنین متعلق به رژیم ستم شاهی و قاجار هم نیست،‌ بلکه از زمان صفویه است. میزان آن ۳۰۰ متر مکعب و ۸۰۰ متر مکعب در رودخانه ها است. ما باید این قانون را اجرا کنیم اما چه کسی مسئول اجرا است. این آب را چه کسی باید تخصیص دهد؟ نه خسارت می‌دهند و نه خود آب را. وقتی به وکیل و قضا شکایت می‌کنند پاسخی نمی‌گیرند. من از رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و از همه همکاران دعوت می‌کنم به اصفهان سفر کنند. برای زلزله کرمانشاه، اصفهان نیز کمک کرد. حال من می گویم در اصفهان ما یک زلزله خاموش داریم. در بودجه به ساماندهی رودخانه‌ها که خود تولید آب می‌کنند توجهی نشده است. در این خصوص اراده ای در وزارت نیرو وجود ندارد چرا مردم را آزار می دهید؟

وی گفت: اصفهان به حکومت کمک می‌کند چرا این گونه با آن رفتار می کنید؟ اصفهان آتش زیر خاکستر است. کشاورزان جلوی شما ایستادند، در آینده هر خطری باشد بر گردن آقای لاریجانی و دولت است. شکم گرسنه ایمان ندارد. باید به قانون توجه شود و موضوع حق آبه هم اجرایی شود.
ما تفحص را مطرح کرده‌ایم حال در کمیسیون بودجه است. نه رد می شود و نه تایید. این طرح دارای ۹ بند است. تفحص از مجلس شورای اسلامی که لولو نیست، باید به آن توجه شود. هیات مدیره ها با حقوق‌های آن چنانی چه بلایی بر سر مردم آورده اند. در حال‌ حاضر شرایطش وجود ندارد ولی بیایید برایتان بگویم چه کسی از کجا آمده است. فردی در راهروی مجلس می‌گوید می خواهید این فرد را به عنوان رییس فولاد قرار بدهیم که به من و شما چیزی برسد؟ در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند.

شهریاری: برای اداره صحیح کشور باید ساختار دولت و مجلس را تغییر دهیم

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان هم در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، هم گفت: پرپر شدن دختر بچه را تسلیت می‌گویم ولی هر گونه برخورد هیچ سودی برای خانواده‌ها نخواهد داشت. حادثه دانشگاه آزاد را هم تسلیت می گویم. چرا هنگامی که موضوع قاچاق سوخت مطرح می‌شود توجه‌ها به سوی سیستان‌وبلوچستان می‌رود در حالی که در زمان انتخابات موضوع گازرسانی وعده داده شد، ولی بیش از ۱۵ درصد پیشرفت نکرده است؟ اگر گازرسانی صورت می گرفت این کودکان در آتش نمی‌سوختند. با مسئولان نالایق گاز برخورد شود.

لبخندهای آقای ظریف نه تنها باعث نشاط مردم نمی‌شود،‌ بلکه به علت دیپلماسی ضعیف و فشل در گرفتن حق آبه سیستان‌وبلوچستان موجب انزاجار مردم می‌شود. آیا وظیفه وزیر امور خارجه فقط جلسه گذاشتن با موگرینی است؟ یا باید در خصوص هفت گروگان هم کاری کند؟ فقر و بیکاری در استان بیداد می‌کند. مردم فقط آمار اشتغال سالیانه را از دولت می‌شنوند. حاشیه نشینی و کمبود امکانات از دیگر مشکلات استان است. کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد ۶۰۰ هزار مددجو به کمیته‌ اضافه شده است و افزایش ۵۰ درصدی متقاضیان را داریم. آیا مشکلات معلمان و کشاورزان حل شده است؟ آیا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق برای معلمان کافی است؟ آقای روحانی! اگر به مدارس غیر انتفاعی نزدیک محل سکونت خود نگاهی بیندازید می‌بینید که ۱۵ یا ۱۶ میلیون تومان حتی برای مقاطع پایین هزینه دریافت می‌کنند.

از افتخارات دولت شما طرح تحول سلامت بود. نگذارید این طرح با مشکل روبرو شود. درست است که شما نیازی به رای ندارید ولی نگذارید این طرح با مشکل روبرو شود. اگر به خصوصی سازی علاقه دارید دولت و مجلس شورای اسلامی را به بخش خصوصی واگذار کنید. در این مدت کدام واگذاری مشکل مردم را حل کرد؟ با افزایش دلار گوشت قرمز از سفره مردم حذف شده است و در حال‌ حاضر به تدریج مرغ هم حذف می‌شود. ننگ بر مسئولان و نمایندگانی که سیر هستند و غم و درد مردم گرسنه را نمی‌چشند. چه فکری برای جانبازان و خانواده‌های شهدا کردید؟

آقای جنتی! شما فرمودید برای نمایندگان کلاس اخلاق بگذارید، البته که تذکر برادر و یا خواهر مومن به یکدیگر ثواب هم دارد، ولی این نمایندگان نیستند که نیاز به کلاس اخلاق دارند، آیا کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات اخلاق را رعایت کردند؟ آیا به قول هایی که داده‌اند عمل کردند؟ این نمایندگان و رییس جمهورها دست پخت حضرتعالی و همکاران شما در شورای نگهبان نیست؟ شما که نظارت استصوابی دارید و نماینده را از میز مجلس شورای اسلامی باز می گردانید چرا با کاندیداهای ریاست جمهوری که تهمت های عجیب و غریب می زدند برخوردی نمی کردید؟ اگر بخواهیم کشور را صحیح اداره کنیم باید ساختار دولت و مجلس شورای اسلامی را اصلاح کنیم، زیرا این حکومت به اسم دین به دلیل سوء مدیریت مسئولان موجب دین گریزی جوانان شده است.

حتما باید اتفاقی رخ دهد که به فکر بخاری دادن به مدارس و دادن اتوبوس نو به دانشگاه باشیم؟ چرا قبل از اتفاق کاری انجام نمی‌دهیم؟ وزیر بهداشت، از پر تلاش ترین وزرا است، ۳۵۰ سفر داشتند. ۹ بار به سیستان‌وبلوچستان آمده‌اند، ۱۵ بار به خوزستان و ۹ بار هم به مناطق زلزله زده سفر کرده‌اند. اگر طرح تحول سلامت مشکلی دارد باید حل شود، ولی دل مردم به طرح خوش بود. اجازه ندهید این طرح دچار مشکل شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: