آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 دی ماه 1397 = 03-01 2019

آخوند: به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم

یزدی: چهل سال اخیر به اندازه چهارصدسال پیشرفت کرده‌ایم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که «حوزه و نظام از هم جدانیستند» گفت: برخی به دنبال بازگرداندن حوزه به دوران پیش از انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله محمد یزدی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در پژوهشگاه علامه طباطبایی در قم اظهار کرد: یک گرایش درست و عمیق و ریشه‎ای و انقلابی در حوزه وجود دارد ولی باید بپذیریم برخی نیز بیان می‎کنند که نباید کاری به امور سیاسی و اجتماعی داشته باشیم. اگر امروز به این وضعیت رسیدگی نشود و این روند اصلاح نشود قطعا فردا، دیر خواهد بود و در آینده نه چندان دور، نگرانی بیشتری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امید داریم که مسئولان عالی رتبه اثرگذار در حوزه‎های علمیه توجه بیشتری به این مساله داشته باشند؛ به خصوص در مراکزی که برخی به اسم استقلال حوزه چنین روشی را در پیش گرفته اند و شاگردپروری نیز می‎کنند. در برخی مدارس از نزدیک برنامه و درسنامه‌های آن‌ها را مشاهده و ریشه انقلابی‌گری حوزه را در آن‌ها مشاهده کردیم و خوشبختانه تولیدات خوبی نیز در این زمینه دارند. در مقابل هم مدرسه‌ای را نیز مشاهده کردیم که چندان توجهی به این مسایل ندارد و همان روش قدیمی را در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی شاید به دنبال راهی هستند که حوزه های ما در پیش از انقلاب اسلامی در پیش گرفته بودند؛ البته شاید برخی نخواهند این مساله را بپذیرند ولی هستند افرادی هرچند معدود که به دنبال چنین مساله‌ای هستند. همه ما نسبت به دنیای امروز و آینده مسلمین و نیازهای جامعه و توقعاتی که از جامعه روحانیت دارند مسئول هستیم؛ دنیای امروز، منتظر رشد و پیشرفت و تحول و تغییر و آگاهی و پاسخگویی بیشتر ما نسبت به نیازمندی های دنیای امروز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حوزه ها باید انقلابی باشند و با نظام مرتبط باشند؛ حوزه و نظام از هم جدا نیستند. تفکر دوم ریشه در جدایی دین از سیاست دارد و به این معنی است که سیاست از دیانت جدا است؛ همین مطلبی که دشمن، در پیش ازانقلاب در افکار و اذهان عامه مردم و برخی از روحانیون نفوذ داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این چهل سال به اندازه چهارصد سال به این کشور خدمت شده است و به اندازه چهارصدسال رشد و پیشرفت کرده‌ایم؛ تکنیک ها و ابزارها و وسایل و جمعیت و نوع زندگی با گذشته کاملا متفاوت شده است ولی سعی شده است که اصول مسلم اسلام و انقلاب را نگاه داشت.



ايرانى January 3, 2019 11:59 AM

علی January 3, 2019 12:04 PM

این ابلیس چهارصد سال رو درست گفته ما دقیقاً به چهارصد سال پیش و دوره صفویه که مصیبت شیعه به ضرب شمشیر شاهان صفوی به ملت ما خورانده شد برگشتیم و این آخوندهای کثیف قصد دارند تاریخ را مانند قبل تکرار کنند تا باز به دوره قاجار برسیم و ایران را تکه تکه به بیگانگان بدهند و اگر در آن دوره که گستره ایران که شیری بود گربه شد اینبار گربه ایران را به موش تبدیل کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو a January 3, 2019 12:19 PM

امیدوارم خشم ملی در ایران جنایت نکند و شما‌ها را زنده گیری کنند برای نظافت مکان‌های فردا مورد نیاز هستید خیلی‌ مفت خوردید وقت پس دادن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 3, 2019 01:35 PM

مثل اینکه آقای یزدی هم مانند جنتی دچار آلزهایمر شده منظورش حتما این است که ۴۰۰ سال پس رفت کرده‌ایم و اکنون در دوران طلایی شیعه یعنی دوران صفویه هستیم! جناب یزدی فقط یک یا حسین دیگر مانده تا دوران عباسی و اموی

گزارش یا اعتراض به این نظر


farshid January 3, 2019 02:01 PM

برادران مسلمان وعالمان حوزه وبااستناد به ایه شریف( فبشرعبادالذین یستمعون القول ویتبعون الحسنه)بشنوید انگاه برگزینید سخن حق را (اقای یزدی گفته اند :(دراین چهل سال به اندازه چهار صد سال خدمت شده به کشور)! ؟ بعد زیرکانه اشاره میکنند به(تکنیکها وابزاروسایل)با این مغلطه میخواهد اینجور الغاء کند که اگر شماروحانیون حوزه مثلا گوشی موبایل ویا کامپیوترویا وضعیت مالی بهتری دارید از صدقه سر این حاکمان(نه جمهوری ونه اسلامی )است ودو دستی بچسبید به این حاکمان بی نظام با به اصطلاح انقلابی!؟ شما فقط مقایسه کنید کشوری را که تحویل گرفتید در این جهل ساله به چه وظعیتی رسانده اید؟ ازنظروظعیت اقتصادی؟ درامد سرانه؟ محیط زیست؟ا عتیاد؟ فحشا؟ فقر؟ تبعیض؟ رشوه ؟ وظلم وجنایت و کجاست ان هزارسال شعار شیعه وپیرو عدالت علی بودن وظلم ستیزی حسین؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 3, 2019 02:20 PM

آری شما ملایان و گدایان سامره که برای پنج ریال به همدیگر پرخاش میکردید که چه کسی بر سرِ گور چرندیات خانی کند ۴۰ دهه پیشرفت کرده‌ اید سرمایه ای را که هرگز نمیتوانستید آنرا در خواب ببینید٬ اکنون با چپاول و کشتار مردم در دستان ناپاک شما اهریمنان است مردم را با زور سرکیسه کرده تا خود پیشرفت کنید خوش باشید این چند صبای کوتاه را٬ زیرا بزودی نه تنها ۴۰ دهه پسرفت خواهید کرد٬ بلکه دیگر نخواهید توانست با عذت و احترام شما را برای چرندخانی در گورستان و یا اروسی ببرند اینبار دیگر نخواهید توانست پنچ ریال هم کاسبی کنید بروید بجای شادی برای زنده ماندن اشد بخوانید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Freddy January 3, 2019 03:28 PM

منظورشون، دزدی،غارت اموال مردم، بی‌غیرتی وفحشاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria January 3, 2019 11:11 PM

بنظرمن منظور این بیشرف خود اخوندها هستند که پیشرفت کرده اند چون همه اینها پیش از انقلاب گدا بودند ولی الان ثروتهای هزاران ملیاردی دارند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Jamshid January 4, 2019 07:45 AM

در ایرانی آزاد دیگر حوزه ای نخواهد بود واگر کسی حوضی خواهد ٕ فقط از خون ملایان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: