آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 14 دی ماه 1397 = 04-01 2019

مسمومیت دانش آموزان بخاطر بخاری مدرسه

مسمومیت ۱۲ دانش آموز در تبریز به دلیل استاندارد نبودن بخاری مدرسه

خبرگزاری هرانا – سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت که عصر امروز به دلیل استاندارد نبودن بخاری گازی مدرسه‌ای در تبریز، ۱۲ دانش آموز دچار گاز گرفتگی شدند. در پی این حادثه دو دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: “بخاری گازی غیر استاندارد در کتابخانه مدرسه‌ای در محله ولیعصر تبریز حادثه ساز شد”.

وحید شادی‌نیا در تشریح این خبر، اظهار کرد: “عصر امروز ۱۳ دی‌ماه، بر اثر این حادثه، ۱۲ نفر از دانش آموزان در کتابخانه مدرسه‌ای در خیابان ولیعصر تبریز دچار گاز گرفتگی شدند”.

وی افزود: “در این حادثه ۱۰ نفر از دانش آموزان توسط اورژانس سرپایی درمان شده و دو نفر به بیمارستان انتقال یافتند. وضعیت تمامی مسمومان مساعد گزارش شده است”.

وی با هشدار در خصوص گاز گرفتگی بیان کرد: “حتما لوله‌های بخاری و آبگرمکن گازی را چک کرده و از بستن تمام درب و پنجره‌ها به علت ممانعت از تهویه مناسب خودداری کنید و آبگرمکن را در رختکن حمام قرار ندهید”.

این نخستین بار نیست که استفاده از وسایل گرمایشی در داخل مدارس ایران موجب آسیب دیدگی دانش آموزان می‌شود.
روز گذشته ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، بخاری نفتی مدرسه حجت روستای پلگی سید از توابع شهرستان زهک دچار آتش سوزی شد و در این حادثه پای یک دانش آموز دچار سوختگی شد.

پیش از این نیز روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷، پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه دچار آتش‌سوزی شد و در پی آن چهار دانش آموز به نام‌های مونا خسروپرست، صبا عربی، یکتا میرشکار و مریم نوکندی جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه وزیر آموزش و پرورش گفت که با بودجه کنونی وزارت آموزش و پرورش حذف بخاری از مدارس هشت سال طول خواهد کشید.

در آذرماه سال ۱۳۹۱ نیز یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد در پیرانشهر، استان آذربایجان غربی ایران آتش گرفت. بیش از ۲۹ دختر دانش آموز در این سانحه دچار سوختگی شدند و دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست دادند.

محمدعلی بطحایی، وزیر آموزش و پرورش سال گذشته اعلام کرد که ۴۲درصد مدارس ایران سیستم گرمایشی ایمن ندارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: