آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 دی ماه 1397 = 05-01 2019

یورو و اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی است

یک کارشناس یونانی تاکید کرد فروپاشی ­یکپارچگی اروپا اتفاقی دور از ذهن نیست.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، با آغاز سال 2019 و با توجه به وجود اختلاف های دائمی در اتحادیه اروپا، اقتصاددانان برجسته آینده پول واحد اتحادیه اروپا را هدف بررسی دقیق و موشکافانه قرار داده اند. آنها معتقدند زیان های این واحد پول مشترک بیش از منافع آن بوده است.
استاوروس ماورودیس، استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه مقدونیه، در مصاحبه با اسپوتنیک در پاسخ به پرسشی درباره موفقیت پروژه استفاده از یورو گفت: به اعتقاد من این پروژه از ابتدا دردسرساز بود. این یک داستان موفق نبود بلکه درواقع ثابت شده است که داستان یک شکست بود. به کارگیری یورو بخشی از پروژه یکپارچگی اروپا بود که از نظر من پروژه ای امپریالیستی محسوب می شد.
این کارشناس اقتصاد سیاسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا فروپاشی یورو به معنی فروپاشی اتحادیه اروپاست، گفت احتمال فروپاشی یا از بین رفتن یکپارچگی اروپا و واحد پول مشترک آن دور از انتظار نیست.
وی در ادامه درباره پیامدهای چنین اتفاقی گفت: احتمالات زیادی وجود دارد؛ شاید میان کشورها رقابت ها و اختلافات زیادی بروز پیدا کند و این مسئله نه تنها برای اروپا بلکه برای کل جهان خیلی ناگوار خواهد بود.
این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که هر دو جنگ جهانی از اروپا آغاز شدند. جنگ دیگر هم می تواند ناشی از فوران یا ظهور یک جنبش اجتماعی، به ویژه جنبش های کارگری باشد که چشم انداز اروپا را تغییر دهد. برای آنکه چنین سناریویی به واقعیت تبدیل شود، اتحادیه اروپا و واحد پول مشترک آن باید نابود شوند. نه یکپارچگی اروپا و نه اتحاد پولی فرآیندهایی نیستند که بتوانند به شیوه ای پیشرونده اصلاح شوند.
وی در انتها تاکید کرد: تاکنون تمام تلاش ها حتی تلاش های محدود هم در این زمینه ناکام مانده اند.



اردلان January 5, 2019 04:05 PM

دیگی که چهل سال است برای مردم ایران نجوشیده
امیدوارم که سر اهریمن توش بجوشه
با آرزوی فرا رسیدن روزی که سیاست مداران اروپایی تاوان براه اندازی شورش 1979 در ایران را تمام و کمال به نحو شایسته پرداخت کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 5, 2019 04:51 PM

این استاد دانشگاه یونان یکی از کومنیست های قدیمی است که آرزو دارد که اروپا به هم بریزد تا یونان و کشورهای دیگر زیر سلطه روسیه و ولادیمیر پوتین له شوند او یک استاد بی سواد است که اروپا را یک نظام و پروژه ای امپریالیستی مینامند در صورتی که امپریالیسم به نظام مشروطه شاهنشاهی میگویند درست همان که ما در ایران داشتیم و یا نظام ژاپن و یا انگلستان! این درست است که اروپا امروز دچار مشکلات فراوانی است ولی اینکه بیایم و بگویم که اتحادیه اروپا از هم خواهد پاشید و یا یورو پول واحد آن از بین خواهد رفت یک اشتباه بزرگ است! اگر اقتصاد کل اروپا را یکجا در نظر بگیریم پس از آمریکا اقتصاد دوم جهان است و از چین هم بزرگتر است پس فکر میکنم این استاد یونانی آرزوهای کومنیستی خودش را بگور خواهد برد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak January 5, 2019 10:57 PM

اردلان گرامی
همان شخصی که مانع شد ملت ایران از ماهیت وحقیقت اسلام آگاه شود ، باعث انقلاب اسلامی 1979 شد!
"بر تیر نظر کرد و پر خویش بر آن دید
گفتا زکه نالیم که «از ماست که بر ماست"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: