آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 فروردین ماه 1398 = 24-03 2019

ایران؛ هر دو جریان سیاسی در کما بسر می‌برند

محمد مهاجری، روزنامه نگار اصولگرا به ایسنا گفته است: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از انتخابات آِینده وحشت دارند.

سئوال: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ اسفند ۹۸ برگزار می‌شود، وضعیت جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در حدود یکسال مانده به این انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هر دو جریان سیاسی باید خوشحال باشند که انتخابات سال ۹۷ برگزار نشد و آنها در حدود ۱۱ ماه آینده، می‌توانند خود را با شرایط انتخابات وفق دهند. در حال حاضر هر دو جریان سیاسی در کما بسر می‌برند هرچند کدهایی هر دو جریان ارسال می‌کنند که در حال فعالیت هستند مثلاً جریان اصولگرا می‌گوید برای ایجاد وحدت تلاش می‌کند و اصلاح‌طلبان هم می‌گویند در شورای سیاستگذاری فعالیت دارند ولی فکر می‌کنم هیچ کدام از این دو جریان در حال حاضر به فکر انتخابات نیستند.

سئوال: در کما بودن جریان‌های سیاسی بعد هر انتخابات در ایران اتفاقی معمول بوده است. آیا این بار در کما بودن با دفعات پیشین متفاوت است؟

این حرف درست است که بعد هر انتخابات، جریان‌های سیاسی دچار رخوت می‌شوند ولی در فاصله زمانی یکسال تا انتخابات فعال می‌شوند اما این فعال شدن که در زمان انتخابات مجلس هفتم تا دهم دیدیم، اکنون وجود ندارد.

سئوال: دلیل این وضعیت جریان‌های سیاسی کشور چیست؟

جریان اصولگرا الان به هیچ وجه دنبال این نیست که آرایش مجلس آینده چگونه باشد بلکه عمده تلاش خود را برای حمله به دولت گذاشته‌است. جریان اصلاح‌طلب نیز اصلاً درباره انتخابات حرف نمی‌زند. در حالیکه در انتخابات قبلی اینگونه نبود و در این مقطع احساس می‌شد که جریان‌های سیاسی در حال گرم کردن خود برای انتخابات هستند. الان چنین احساسی وجود ندارد. هر دو جریان سیاسی از نتیجه انتخابات وحشت دارند


اصلاح‌ طلبان متهم اصلی وضع فعلی هستند

یک فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند با سکوت‌کردن مردم فراموش می‌کنند که آنها تا چه اندازه در روی کار آوردن آقای روحانی نقش داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، صادق زیباکلام درباره تاثیرات رفتارهای سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان بر میزان امیدواری در جامعه، ضمن تاکید بر وجود نارضایتی عمیق و گسترده گفت: این نارضایتی همانند آتش زیر خاکستر است، زمانی معیار وجود نارضایتی را دانشجویان می دانستم اما امروز معیار به دبیرستانی‌ها، دهه هفتادی‌ها و حتی دهه هشتادی‌ها تغییر پیدا کرده است.

زیباکلام با یادآوری شعار "اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" در دی ماه سال گذشته، گفت: بر اساس مشاهدات عینی و به واسطه ارتباط مستقیم با دانشجویان عرض می‌‍‌کنم به هیچ وجه رضایت، خوش بینی، عزت و احترامی که سه سال پیش قشر تحصیلکرده و جوانان برای اصلاح طلبان قایل بودند امروز نیستند.

وی وظیفه اصلاح‌طلبان برای ایجاد امیدواری در جامعه را دشوار توصیف کرد و بزرگترین نقطه ضعف اصلاح طلبان را نداشتن ارتباط و دیالوگ با مردم خواند و ادامه داد: متاسفانه اصلاح طلبان فقط بین خودشان دیالوگ دارند.

در ویدئوی زیر مصاحبه با محمد دادکان را مشاهده می کنید که به صراحت از اینکه اصلاح‌طلب و یا اصولگرا است تبری جسته و تمامیت این دو جناح را مردود می شمارد و انگشت بر این می گذارد که هر جناحی تمام تلاشش بدست آوردن قدرت و پول است.




www.youtube.com/watch?v=vRhPhrBoKTQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



یک ایرانی January 5, 2019 02:17 PM

در جمهوری اسلامی متأسفانه یک عده با به سر گذاشتن یک عمامه و پوشیدن یک ماکسی و عبا برای خود مصونیت مذهبی و مجازات قضایی و جزایی میخرند و اعتراض به آنها مساویست با اعتراض به محمد علی و حسن و حسین به همین دلیل وقتی کسی روی کار می آید هر خلافی هم که کرده باشد پای کسی میگذارند که عبا و عمامه ندارد و یا او را اعدام میکنند تا حقیقت را پنهان کنند و بسیاری از همین عمامه بسرها در بانکهای خارج از کشور بخصوص در سوئیس و آلمان و انگلستان و مالزی و روسیه میلیاردها دلار پول به حساب خود واریز کرده اند که به موقع عبا و عمامه را کنار میگذارند و مانند لردهای انگلیسی لباس میپوشند و زندگی سطح بالا را با پول دزدیده شده از جیب مردم ایران آغاز میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush January 16, 2019 03:17 PM

تمام رسانه های داخل و خارج دست استمرار طلبان است و از بام تا شام با مردم سخن میگویند که تمام حرف هاسشان دورغ و وعده های خالی ، این خقه باز هنوز طلبکاره میگوید اصلاطلبان با مردم باید حرف بزنند، خودش تمام رسانه های خارج و داخل را تصرف کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak January 16, 2019 04:32 PM

بالاخره روزی برملا حواهد شد که این زیباکلام تنها و تنها یک سوپاپ اطمینان رژیم است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو January 16, 2019 04:51 PM

واقعا" جناب زیبا کلام چه میشود که دست هائی که مسبب اصلی درفاجعه اقتصادی و کشورداری را نمی بیند و فقط دستکش های دست رهبر را چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان باشند را تقصیرکارمی داند جناب زیبا کلام بدرستی واقف است که رهبرمحترمش درتمامی فااجعه های ظهورکرده همه گونه مقصراصلی بوده ومی باشد ولی ازترس ووحشت از هجوم وزارت اطلاعات به منزلش فقط به دست کش ها رجوع می کند بله رهبرش که بارهبری کردنش چنین فجایعی ظهورکرده اند هنوزمحترم است جناب زیبا کلام عوام فریبی دیگربرمردمان آشکارشده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: