آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 دی ماه 1397 = 06-01 2019

زلزله ٥.٩ ریشتری استان کرمانشاه را لرزاند+فیلم

فیلم زیر: زلزله شدید در قصرشیرین / ترس و نگرانی مردم


عصر امروز زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر، در 24 کیلومتری گیلان غرب استان کرمانشاه رخ داد این در حالی است که کمتر از دو ماه قبل سالروز زمین لرزه 7.3 ریشتری این استان بود. شاهین فتحی - معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر - با بیان اینکه حوالی ساعت ٥:١١ دقیقه وقوع زلزله‌ای ۵.٩ ریشتری در عمق ١٠ کیلومتری به جمعیت هلال احمر اعلام شد، گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند. وی در توضیحات تکمیلی اعلام کرد: این زمین لرزه در ٢۴ کیلومتری گیلان‌غرب، رخ داده است. در ادامه مجتبی خالدی - سخنگوی اورژانس کشور نیز با اشاره به وقوع زلزله ۵.٩ ریشتری در ٢۴ کیلومتری گیلان‌غرب از اعزام رنج تیم ارزیاب به این مناطق خبر داد.

زلزله بغداد را لرزاند
دقایقی پیش زمینه لرزه نسبتا شدیدی بغداد پایتخت عراق را لرزاند. این زمینه طی دقایق گذشته چند بار با شدت کمتر تکرار شده است. همچنین گزارش های اولیه حاکی است لرزش زمین در بیشتر استان های عراق احساس شده است. هنوز از مرکز این زمین لرزه و شدت آن و یا خسارات احتمالی ناشی از آن اطلاعی در دست نیست.
در همین حال به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله 5.9 ریشتری ساعت 17 و 11 دقیقه و 59 ثانیه، در عمق 10 کیلومتری
زمین و در طول جغرافیایی 45.66 و عرض 34.16 به وقوع پیوست که تاکنون از خسارت و یا تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.
نزدیک ترین شهرها به کانون این زلزله، گیلانغرب با 23 کیلومتر، سومار با 31، سرپل ذهاب با 38 کیلومتر و نزدیکترین استان ایلام با 90 کیلومتر ثبت شده است.
گفتنی است چهارم آذرماه امسال نیز زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان سرپل ذهاب را در عمق هفت کیلومتری لرزاند.
21 آبان ماه سال گذشته نیز زمین لرزه 7.3 ریشتری در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به وقوع پیوست که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت. این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

به گفته مجتبی خالدی - سخنگوی سازمان اورژانس کشور - در حال حاضر تیم های ارزیاب اورژانس در حال بررسی منطقه هستند.
خالدی اظهار داشت: 10 آمبولانس در حال آماده باش برای اعزام به این مناطق قرار دارند.

همچنین مهرداد سالاری - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه - با اعلام آماده باش تیم‌های مدیریت بحران در شهرستان گیلان غرب، افزود: تاکنون از سوی فرمانداران شهرستان‌های استان مورد خاصی گزارش نشده است و تیم های ارزیاب اعزام شده و منطقه را رصد می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه گزارشی از مسدود بودن راه‌های مواصلاتی گیلانغرب اعلام نشده است، گفت: قطعی آب و برق نداریم.
جلیل بالایی گفت: لحظاتی پیش زلزله ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۲۳ کیلومتری گیلانغرب و بخس سومار رخ داد. وی افزود: طی تماسی که با گروه‌های ارزیاب از دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، فرمانداری‌ها و بخشداری ها داشتیم هیچ گونه خسارتی تا این لحظه اعلام نشده است. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان کرد: هیچگونه قطعی آب، برق و مسدود بودن راهی تا کنون اعلام نشده است. وی تصریح کرد: از دهستان‌های کهره در قصر شیرین و ویژه نان که نزدیک کانون زلزله بوده اند هیچ گونه گزارش خسارت یا قطعی خدماتی اعلام نشده است.




www.youtube.com/watch?v=7BzBTtLHvwc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: