آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 دی ماه 1397 = 06-01 2019

وزیر: دوران طلایی اقتصاد آلمان رو به پایان است

روزنامه سوئيسي لوتان نوشت ­دوران جلال و شکوه اقتصادی آلمان رو به پایان است.

این روزنامه در ادامه افزود: وزیر دارايی آلمان پیش بینی کرده است که درآمدهای مالیاتی کشورش در آینده بیش از پیش بینی ها نخواهد بود. این خبر در زمانی منتشر می شود که رشد اقتصادی آلمان با مشکل مواجه شده است.

اولاف شولتز در مصاحبه ای با بیلد ام سونتاگ گفت: دوران طلایی که طی آن دولت مالیاتی بیشتر از پیش بینی ها دریافت می کرد تمام شده است. البته در سال 2018 نیز ما مازاد مالیاتی داشتیم. اما این سال های خوشی دیگر به پایان رسیده است.

این روزنامه فرانسوی زبان چاپ ژنو نوشت: در سال های اخیر, رشد اقتصادی مستحکم, حقوق و دستمزدهای بالا, و نرخ بیکاری پایین, درآمدهای مالیاتی را در آلمان افزایش داده بود و به همین دلیل دولت آلمان بر خلاف بسیاری از شرکایش در اتحادیه اروپا که کسری بودجه داشته اند, مازاد بودجه ثبت می کرده است.

در سال 2017, حساب های دولتی آلمان مازادی بالغ بر 36 میلیارد و 600 میلیون یورو را به ثبت رساندند. اما رشد اقتصادی کشور که به صادرات بسیار حساس و وابسته است در ماه های اخیر به واسطه تنش های تجاری با آمریکا و چین, کارکرد نامطلوب بخش خودروسازی که متاثر از هنجارهای جدید ضد آلودگی هوا در ساخت خودروهاست و تا اندازه ای به واسطه مسایل و نگرانی های ناشی از برگزیت, به نفس نفس افتاده است.

در سه ماهه آخر سال 2018, تولید ناخالص داخلی آلمان نسبت به سه ماهه قبل از آن با کاهش دو دهم درصدی مواجه شد که از سه سال قبل به این طرف بی سابقه است. بر این اساس دولت در پیش بینی رشد اقتصادی سال 2018 تجدید نظر کرده و آن را به جای 1/8 درصد قبلی, بین 1/5 تا 1/6 درصد پیش بینی کرده است. رشد اقتصادی آلمان در سال 2017 معادل 2/2 درصد بوده است.



شهنام January 7, 2019 03:54 AM

پرزیدنت ترامپ گفته خیابون‌های نیویورک ( آمریکا ) رو از بنز و بی‌ ام و پاک می‌کنم حالا خودتون تا آخرش رو حساب کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Roben Azar January 7, 2019 11:31 AM

کشور آلمان با درآمد مالیاتی هزار میلیارد در سال ظرفیت بیشتری ندارد و این رقم بسیار رقم بالا ایست که هر کشوری قادر به رسیدن به ان نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: