آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 16 دی ماه 1397 = 06-01 2019

خواننده عرب زبان به دادگاه اهواز احضار شد

علی کارونی، خواننده سرشناس عرب طی ابلاغیه برای بار دوم با شکایت اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان به اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به شعبه ۱۰۳ کیفری دو اهواز احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۱۰۳ کیفری دو اهواز با ارسال ابلاغیه‌ای از علی کارونی خواسته است تا روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، در دادگاه حاضر شود. این دومین بار است که این خواننده سرشناس عرب با شکایت اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان، جهت محاکمه به دادگاه فراخوانده می‌شود.

بر اساس این احضاریه او موظف است در ساعت ۸: ۰۰ روز ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در شعبه ۱۰۳ کیفری دو اهواز حضور یابد.

علی کارونی به دلیل شکایت مریم داریوش نژاد، نماینده حقوقی اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان به شعبه ۱۰۳ کیفری دو اهواز احضار شده است.

یک منبع آگاه در رابطه با احضار این خواننده پاپ به کمپین گفت: «علی کارونی روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ برای پیگیری مطالباتش در خصوص کنسرت لغو شده شهر شیبان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کرد که توسط ملایری رئیس حراست این اداره مورد ضرب و شتم قرار گرفت.»

کنسرت موسیقی عربی علی کارونی که قرار بود به مناسبت اعیاد قربان و غدیر سال گذشته در شهرستان باوی خوزستان برگزار شود، توسط مقامات قضایی و انتظامی لغو شد.

علی کارونی با انتشار پیامی گفته بود که این اجرای موسیقی با دستور قضایی توسط نیروی انتظامی لغو شده است وی در آن زمان گفته بود: «آیا این مردم حق ندارند سالی یک بار در چنین روز مبارکی با زبان مادری خود ـ عربی ـ اجرای موسیقی را به تماشا بنشینند؟»

علی کارونی فرزند حمید، بهمن ماه سال گذشته نیز طی احضاریه‌ای به اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به شعبه ۲۱ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز احضار شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: