آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 دی ماه 1397 = 09-01 2019

فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه در رژیم ملاها

فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه در ایران

عبدالکریم لاهیجی
۱۸ دی ۱۳۹۷ ـ ۸ ژانویه ۲۰۱۹

ضمن تجليل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی، تمامى قربانيان شكنجه را فرا می‌خوانیم كه با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی كه بر آنان رفته بپردازند.

زجر و درد و فشارهايى كه مأموران ضد امنيتى در بازداشت ۳۵ روزه بر جسم و روان آقای اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخن‌گوی کارگران نیشکر هفت تپه، وارد آوردند، مانع از آن نشدند كه او پس از آزادى مردم ایران و جهان را از ظلمى كه بر وی رفته آگاه كند.

آقای بخشی به اگاهانيدن مردم بسنده نكرد و از آنجا كه شكنجه‌گرانش خود را «سربازان امام زمان» مى ناميدند، رئیس آنها وزير اطلاعات جمهورى اسلامى را به مناظره و پاسخ‌گویی فرا خواند.

نزديك به چهار دهه است كه شكنجه‌هاى بدنى و روانى بر بازداشت‌شدگان و زندانيان سياسى و عقيدتى و بدرفتارى‌های دیگر با آنها حكم سكه‌ی رايج را در جمهورى اسلامى يافته است. زندانیان بسیاری در زیر شکنجه‌های ضدّ انسانی ناگزیر از «اعتراف» شده‌اند. زندانیان پرشماری در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف سراسر ایران جان خود را در زیر شکنجه از دست داده‌اند.

قربانيان شكنجه در ايران مرجعی برای دادخواهى ندارند. جناح‌های گوناگون رژیم جمهوری اسلامی و رهبر آن همواره از شکنجه‌گران حمایت و آنها را تشویق کرده‌اند. روزها و هفته‌های آتی صداقت آنها در شعار رسیدگی به شکایت آقای بخشی را نشان خواهد داد.

به باور ما شهادت قربانیان درباره‌ی جنایت‌ها گام مهمی در راه پایان دادن به اين سياست ضدّ انسانى به‌شمار می‌رود. ما ضمن تجليل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی که این گام را برداشته، تمامى قربانيان شكنجه را فرا می‌خوانیم كه با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی كه بر آنان رفته بپردازند.

عبدالکریم لاهیجی،
رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران
رئیس افتخاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر




اردلان January 9, 2019 05:12 AM

گفته های شجاعانه و حق گویانه اسماعیل بخشی در باره
شکنجه کاملا تائید می شود
چراکه با اعمال شکنجه  چه روحی و چه جسمی به روی زندانیان سیاسی و غیره توسط دژخیمان رژیم اشغالگر کاملا آشنا بوده و هستیم! !
از ضرب شتم در حین دستگیری و پس از آن  و قطع ارتباط متهم با جهان خارج از زندان انفرادی، روشن نگاه داشتن نور مصنوعی بطور عمد در ۲۴ ساعته انفرادی بدلیل از بین بردن تمرکز متهم در حین بازجویی، وادار ساختن زندانی به قبول اتهامات واهی و امضاء گیری با ترفندهای گوناگون و غیر انسانی آز آنها مانند ضرب و شتم، فحاشی، توهین، تحدید، تحقیر متهم به هنگام بازجویی از جمله مواردی است  که بازجویان وزارت اطلاعات به هنگام اعمال این شکنجه های غیر انسانی برای رسیدن به اهداف اهریمنی آنها تا کنون طی ۴۰ سال اشغالگری در شکنجه خانه های حکومت ولایت وقیح توسط دژخیمان حرفه ای بیرحم وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به روی مردم بیگناه انجام شده است! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


سمیه January 9, 2019 06:53 AM

بله من بخاطر داشتن فیلم ایرانی گنج قارون یک هفته در بازداشت بودم و در آخر 80 ضربه شلاق خوردم و دردناک تر اینکه اون شلاق زن بعد زدن آخرین ضربه شلاق در حالی که من از شدت درد بزور خودم را از روی تخت بلند کرده بودم و داشتم آروم از در اتاق بیرون میرفتم از پشت یک لگد محکم به باسنم زد بطوریکه سرم خورد به چارچوب در و با صدای بلند گفت گوساله دیگه اینچا نبینمت درضمن ویدیو تی سون ام را هم مصادره کردند چشم راستم با اون ضربه هنوز خوب دید نداره و سیاهی میره این رژیم ددمنشه و ضد ایرانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


عباس بهزادی January 9, 2019 10:35 AM

با درود فراوان بر تک تک هموطنان عزیزم بنده یکی از زندانیان سیاسی دهه ی ۶۰ خورشیدی هستم که ۳۵ سال پیش از جهنم اسلامی ایران گریختم و الان در سوئد زندگی می کنم بنده هم خودم توسط پاسداران شکنجه شدم و هم شاهدشکنجه شدن دیگر زندانیان بوده ام سال گذشته کتاب خاطرات زندگی و زندانم را در سوئد به چاپ رساندم که در کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا می شود آن را از آدرس زیر تهیه کرد شکنجه های اسلامی که من در باره آنها نوشته ام در زندان ایرانشهر اتفاق افتاده اند
اسم کتاب" بر من چنین گذشت"
نویسنده" عباس بهزادی"
برای سرچ کتاب آز حروف لاتین استفاده کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی January 9, 2019 11:41 AM

این دعوت مشارکت اززندانیان کنونی وپیشین در سیاهچالهای جمهوری اسلامی گرچه خیلی دیر، اما کار پسندیده ای است این فراخوان باید بصورت یک کمپین با جایگاهی مشخص وصفحاتی اختصاصی صورت بگیرد اینکه در متن خبر گفته شده از طریق وبسایتها وصفحان مجازی میتواند یک عمل تبلیغی و بلا اثر باشد در ایران هستند زندانیانی که میخواهند آنچه را که برآنها رفته است را بصورت مدلل ومستند در اختیار فدراسیون حقوق بشر قرار بدهند اماباید وبسایت وسامانه هائی معرفی شوند که هم امنیت زندانیان اسبق را تامین نماید وهم جایگاهی باشد برای ثبت وضبط تاریخی آنچه بر زندانیان رفته است که در فردای آزادی ایران بتواند قابل دسترسی برای مراجع قضائی واعاده حیثیت وپرداخت غرامت به زندانیان باشد اقدام جیسون رضائیان یک الگو برای همه زندانیان سیاسی ایرانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرتا دهقانپور January 9, 2019 06:45 PM

یک دنیا سپاس از فراخوان به حمایت از قربانیان شنکنجه و بسیار مهم است مکانیزم شهروندان دمکراسی خوا مشخص شود و شروع خیلی خوبی میباشد تنظیم شود با 5 بند اساسنامه جهان منشور اصول مبانی دمکراسی و مطالبات مدنی احراب سیاسی ازاد مطبوعات ازاد حقوق برابر حقوق بشر حکومت قانون با این برنامه مطالبات است که هم شهرونادن وضیفی شهروندای میکنند برای مطالبات مدنی با روش نافرمانی مدنی و تقاضا دارم امروز شهروندان در بخش مطبوعات ایرانی وضیفی شهروندی بکنند و علام موجودیت بکنند برای امروز دوران گزار و فردا دمکراسی و مطبوعات ازاد و مسعول تولید برنامهای علمی عملی باشند در بخشهای گوناگون مکانیزم شهروندان مطالبات مدنی دمکراسی خوا هی و هموطنان پیروزی در یک قدمی نیروهای دمکراسی خوا ایران است ما پیروزیم چون ابزار شهروند سروت و با ما است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: