آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 دی ماه 1397 = 13-01 2019

لاشه‌های الاغ‌ های ذبح شده در ابهر + عکس

انتشار تصاویر لاشه‌های حیوانات (الاغ) ذبح شده در شهرستان ابهر (عکس زیر) در فضای مجازی در حالی خبرساز شد که با وجود بازدید‌های صورت گرفته گوشت این حیوانات هنوز کشف و معدوم‌سازی نشده است!

طی روز گذشته فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود که نشان از سر بریدن تعدادی «الاغ» و رها کردن بقایای لاشه آن‌ها در حاشیه جاده می‌داد.این تصاویر در ساعات اولیه به سرعت در فضای مجازی پیچید و اظهار نظر‌های ضد و نقیض در مورد این ماجرا آغاز و موجب ایجاد موجی از نگرانی در بین مردم شهرستان و استان شد. نخستین اظهار نظر‌ها در مورد لاشه‌های پیدا شده توسط روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با رسانه‌های محلی ابهر انجام شد که خبر از تشکیل اکیپ‌های بازرسی ویژه برای این موضوع داشت.

طی روز گذشته اکیپ‌های مذکور نظارت و بازرسی خود را از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی آغاز کردند تا شاید گوشت حیوانات ذبح شده را کشف کنند، اما گویا در این شهرستان خبری از این گوشت‌ها نبود و می‌توان گفت: در واقع ذبح در محلی دیگر اتفاق افتاده و لاشه‌ها برای معدوم‌سازی به این منطقه منتقل شده است. فرماندار شهرستان ابهر نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نمی‌توان به قطع یقین اعلام کرد که ذبح و فروش گوشت حیوانات در شهرستان ابهر اتفاق افتاده است. علی حیدری با اشاره به اینکه امکان ذبح حیوانات در محل دیگر و حمل آن برای معدوم‌سازی در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: این احتمال با توجه به عدم اشرافیت متخلفان به منطقه و معدوم‌سازی لاشه‌ها در منطقه‌ای نزدیک جاده قوی است.
وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های نظارت نسبت به موضوع کشف و معدوم‌سازی گوشت لاشه‌های مذکور عنوان کرد: این اکیپ‌ها که متشکل از چندین دستگاه ازجمله دامپزشکی است از مراکز مختلف ازجمله اغذیه‌فروشی‌ها و واحد‌های عرضه مواد پروتئینی بازدید داشتند.

*گوشت‌ها پیدا نشد
رئیس دامپزشکی شهرستان ابهر نیز در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه دامپزشکی به صورت مستمر بر فعالیت واحد‌های عرضه مواد غذایی پروتئینی نظارت دارد، افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط این واحد‌ها برخورد‌های لازم انجام می‌شود. امیر علی کلانتری با اشاره به اینکه پس از انتشار تصویر بقایای لاشه‌های الاغ در شهرستان خدابنده و به دستور دادستان اکیپی برای کشف و شناسایی گوشت‌های این حیوانات تشکیل شد، گفت: این اکیپ‌ها طی روز گذشته از همه واحد‌های اغذیه‌فروشی و پروتئینی در شهرستان ابهر بازدید داشتند. وی با اشاره به اینکه گوشت این حیوانات در شهرستان ابهر عرضه و به فروش گذاشته نشده است، بیان کرد: با این وجود نظارت‌ها برای کنترل بازار ادامه دارد.

ایران پرس نیوز




شهنام January 13, 2019 07:39 PM

ببینید مدیریت امام زمان از ته چاه جمکران چه آورده بر سرمان

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور January 14, 2019 06:57 AM

کوچکترین فرقی به جز طعم و مزه، بین گوشت گاو و الاغ و اسب نیست و باید دید هر ملتی به خوردن کدامیک عادت کرده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: