آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 اسفند ماه 1397 = 18-03 2019

غارتگر بانکی: یار و یاور جمهوری اسلامی بودم

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر به اخلال در نظام اقتصادی صبح امروز برگزار شد.

هدایتی در بخشی از دفاعیات خود، گفت: من در تمام دوران عمر خود ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده‌ام ولی با توجه به سابقه فعالیت خود یار و یاور جمهوری اسلامی بودم.

راننده تاکسی که ۶۵ میلیارد پول به حسابش واریز شد!

گزارش قبلی: چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه موسوم به هدایتی امروز در دادگاه انقلاب آغاز شد. در آغاز دادگاه قاضی از حسین حدادان متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور خواست تا دفاعیات خود را بیان کند.

حدادان گفت: من کلا ۳۵ میلیون گرفتم. من برای شرکت افتتاح حساب کردم. حاج آقا به من می‌گفت: چه کاری انجام دهم.

نماینده دادستان گفت: ضمانت نامه ۶۵ میلیاردی گرفتید. ضمانت نامه پرونده به عنوان سند معامله است. برای قرارداد با فولاد خوزستان شما باید پولی داشته باشید تا قرارداد ببندید. آقایان پولی به فولاد خوزستان نمی‌دادند و ضمناتنامه ۶۵ میلیاردی به عنوان ثمن معامله فولاد خریداری می‌کردند.

وکیل حدادان گفت: موکل من هیچگونه اطلاعی از تبانی آقای هدایتی و حاج آقا نداشته، وی یک راننده تاکسی می‌باشد و با معرفی فردی که نقطه کور این پرونده است و در کیفرخواست هیچ اشاره‌ای به این آقا نشده و ایشان معرف آقای حدادان است. موکل من نقشی در اخلال در نظام اقتصادی نداشته و فریب خورده است.


غارتگر بانکی سران حکومت را تهدید کرد

گزارش قبلی: یكی از متهمان پرونده بانك سرمایه گفت: حسین هدایتی (عکس کنار) در بازداشتگاه به من می‌گفت هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است.

مهدی موسوی‌نژاد در ادامه دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده گروه موسوم به حسین هدایتی در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اظهار کرد: هدایتی به‌راحتی دروغ می‌گوید و ایجاد شبهه، تنها حربه دفاعی او است.

وی خطاب به هدایتی گفت: اینجا حاشیه فوتبال نیست که در قبال بذل سکه شاهد طرفداران اجاره‌ای خود باشی.

متهم با بیان اینکه حواله امر به امور مجعول، شگرد هدایتی برای انحراف ذهن مردم و دادگاه است، افزود: شما در بازداشتگاه به من گفتید هزینه بازداشتم برای حاکمیت گران است؛ یک میلیون و 200 هزار فالور و طرفدار دارم و همانطور که کارگران لوله نورد اهواز را به خیابان آوردم، این یک میلیون و 200 هزار نفر را نیز به خیابان می‌آورم، آقای هدایتی دوران پدرخواندگی تمام شده است.


سهم غارت شده هر فرهنگی در بانک سرمایه

به قلم محمد حبیبی از زندان اوین

محمد حبیبی، معلمی که به جرم اعتراض به وضعیت آموزش کشور در زندان به سر می‌برد و به بیش از ۷ سال زندان محکوم شده است، در یادداشتی از زندان اوین به سرنوشت سهم غارت شده فرهنگیان در بانک سرمایه پرداخته است. نظر به اهمیت نکات مندرج در یادداشت آقای حبیبی، توجه شما را به متن آن جلب می‌کنیم:

۱- نماینده دادستان در جلسه محاکمه پرونده بانک سرمایه می‌گوید: «قریب به چهارده هزار میلیارد تومان از اموال و سپرده فرهنگیان در این بانک به یغما رفته است.» با احتساب ۸۰۰هزار عضو برای صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار ۴۶٪ ‏بانک سرمایه ، سهمیه برباد رفته هر عضو نزدیک به ١٧ و نیم میلیون تومان در بین سالهای ٩١ تا ٩۴ برآورد می‌شود.

در خوشبینانه‌ترین حالت با میانگین چهار برابری افزایش قیمت دلار نسبت به آن سالها، به تقریب، نزدیک به ٧۵ میلیون تومان از اموال و سپرده هر فرهنگی عضو صندوق ذخیره غارت شده است. این را دیگر من، ما یا تشکل‌های صنفی فرهنگیان نمی‌گوییم؛ این را نماینده قوه قضاییه می‌گوید.

۲- شما همکاران عزیز، شما که سرمایه‌تان بر باد رفته است، اگر فکر می‌کنید با بازداشت و محاکمه این متهمان، اعاده حق می‌شود، سخت در اشتباه هستید. کاظمی (وزیر رفاه دولت احمدی نژاد) و بخشایش تا همین یک ماه پیش همین جا در اندرزگاه ما بودند. امامی و هدایتی همچنان هستند. آنها به عنوان متهمان بانک سرمایه در طبقه بالا و من به عنوان یکی از اعضای صندوق و از معترضان به وضعیت اداره این بانک و به عنوان فعال صنفی در طبقه پایین. اینجا هم فاصله طبقاتی حفظ می‌شود. آنها همچنان از احترام ویژه برخوردارند و زندگیشان با پولهای کلانی که دارند، متفاوت از دیگر زندانیان است.

٣- در شرایطی که بنا بر آمار رسمی، خط فقر بالای پنج میلیون تومان است، اغراق نیست اگر صد در صد فرهنگیان را زیر خط فقر بدانیم. حالا این فرهنگی زیر خط فقر، باید شاهد بر باد رفتن هفتاد و پنج میلیون تومان پولی باشد که می‌توانست برای او باشد. آیا باید فقط بایستد و نظاره گر باشد؟! اینکه دیگر نه ایدئولوژی است نه آرمان خواهی و نه بازی سیاسی.

منافع مستقیم مادی است که بر باد رفته است. پولی که نیست شده است و قرار هم نیست برگردد. همچنان که یکسال پیش مهدی نیکدل مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: «این بدهکاران از ابتدا هم قصد نداشتند بدهی خود را بپردازند؛ یکی از آنها ٨ ماه است که در زندان به سر می‌برد؛ ولی تا به حال هشت ریال هم پرداخت نکرده است.»



پلنگ ایران زمین January 15, 2019 04:32 PM

این را میگویند بیگاری و بردگی برای ملاها در جمهوری اهریمنان مردم به سختی کار پیدا کرده و به سختی و خرد خرد پولها را برای اهریمنانِ چپاولگر در بانکها میگذارند که بازده آن کارِ بدونِ مزد است اینگونه اینان به پایان نزدیک میشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو March 12, 2019 07:56 PM

به هیچ وجه نباید مجذوب اینگونه سناریوهای نمایشی رزیم تازی تباران شد برای عوام فریبی و سرگرم کردن مردم درایجاد شورش های خیابانی رژیم آخوندی چند بزتا ازصدها بزغاله هائی که درچراگاه های علی خامنه ای وشرکاء سالهای سال بطور هدفمند به چرا کردن وفربه شدن مشغول بودند برای سلاخی کردن نمایش میدهد تمامی این سناریوها وفیلم های حکومتی برای سرپوش گذاشتن بر فاجعه تحریم ها وشورش مردم دارد را نباید جدی گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: