آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 دی ماه 1397 = 16-01 2019

ایران؛ احضار یک وکیل دیگر زندانیان سیاسی

خبرگزاری هرانا – حسین احمدی نیاز، وکیل دادگستری طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج احضار شد. در این احضاریه از وی خواسته شده در تاریخ ۱۶ بهمن ماه در این دادگاه حاضر شود. اتهام مطرح شده علیه وی “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” عنوان شده است.

به گزرش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، حسین احمدی نیاز، وکیل دادگستری طی ابلاغیه‌ای الکترونیکی به شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج احضار شده است.

حسین احمدی نیاز ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “پرونده‌ی اینجانب در خصوص شکایت اداره اطلاعات سنندج منتج به صدور کیفرخواست شده و به شعبه ١٠۶ کیفری سنندج ارجاع شده است”.

طی این احضاریه از وی خواسته شده است که ساعت ۹ و ۳۰ صبح روز ۱۶ بهمن‌ماه از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” در شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج حاضر شود.

حسین احمدی نیاز پیشتر در تاریخ ۱۴ مردادماه در پی احضار و مراجعه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج بازداشت شده و ساعاتی بعد با قرار وثیقه آزاد شده بود.

وی در این باره به گزارشگر هرانا گفته بود: “صبح امروز پس از مراجعه به این دادگاه در همان محل در رابطه با “اطلاع رسانی از وضعیت موکلانم در خبرگزاری‌های خارج از کشور” و “جوابیه ای که در واکنش به اطلاعیه دادگستری استان کردستان در مورد جزییات پرونده رامین حسین پناهی” و در راستای تنویر افکار عمومی منتشر کرده بودم تفهیم اتهام شده و ساعاتی بعد با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی توسط دادگاه انقلاب سنندج آزاد شدم.”

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر موج جدیدی از فشارهای امنیتی و قضایی بر روی وکلای دادگستری آغاز و بر تعداد وکلای بازداشتی و زندانی افزوده شده است. اغلب این احضار، بازجویی و بازداشت‌ها در ارتباط با پرونده موکلان آنها بوده است.

از جمله این بازداشت‌ها می‌توان به بازداشت محمد نجفی، نسرین ستوده، آرش کیخسروی، قاسم شعله سعدی، پیام درفشان، فرخ فروزان، هدی عمید و امیرسالار داودی اشاره کرد. از میان آنها تاکنون قاسم شعله سعدی، آرش کیخسروی، پیام درفشان، فرخ فروزان و هدی عمید با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: