آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 دی ماه 1397 = 19-01 2019

خطر اعدام دو تن از زندانيان اهوازى + عکس

گزارش فعالان حقوق بشر اهواز: قاسم بیت عبداله و عبدالله کرملاچعب (عبداللهى)34 ساله از اهالى شوش که در تاریخ 29 مهر 1394 توسط اداره اطلاعات بازداشت و در دادگاه انقلاب اهواز شعبه يك به اعدام محکوم‌شده بودند، به تهران منتقل شدند و در خطر اعدام هستند.

اين دو زندانى در شهریورماه 1396 به همراه 7 متهم دیگر از بابت محاربه وهمینطور تبلیغ علیه نظام در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به اعدام محكوم شدند و سپس به اصفهان منتقل شدند. قاسم بیت عبداله و عبدالله کرملاچعب (عبداللهى) متهم به شركت در تيرندازى به عزاداران صفى آباد دزفول در 24 مهرماه 1394هستند كه هر دو كليه اتهامات را نزد قاصى در دادگاه رد وقبول نكردند.

در هفته جارى از تهران با خانواده هاى اين دو زندانى تماس گرفتند وبه آنها گفتند كه براى ملاقات به تهران زندان اوين مراجعه كنند.پيشتر حكم اعدام هر دو آنها در ديوان عالى كشور متوقف و به شعبه همعرض منتقل شده است كه بعد از مدتى حكم اعدام آنها تاييد شد.

قاسم بیت عبداله و عبدالله کرملاچعب (عبداللهى) چندين ماه در بازداشتگاه اطلاعات زير شديدترين #شكنجه جسمى و روحى قرار گرفته بودند و اعترافات #اجبارى و با #اكراه از آنها گرفته شده است و حتى در هنگام محاكمه بدنشان را عريان و آثار شكنجه و كبودى بر روى بدنشان را به قضات نشان دادند ليكن دادگاه به اين امر توجهى نكرده و حكم اعدام را صادر كرده است. در پرونده اين دو زندانى در تحقيقات و بازجوئى از آنها تناقضات زيادى وجود دارد و صدور حكم اعدام عليه آنان خلاف قانون است.



ایرانی هستم January 19, 2019 12:28 PM

وظیفه همه نشریات اینترنت هست که این خبر ها رو بلافاصله جهانی کنند تا مانع قتل دو جوان عزیز به وسیله ضحاک خون اشام شوند اگر در مجامع بین المللی سرو صدای بزرگ بر پا شود به نفع تمام جامعه ایرانی است وزمانش بسیار بسیاروقت است که رسیده و باید بفهمیم که قتل عمد جوانهای ما تنها به قصد کاستن جمعیت فعال و سالم ایرانی است و گرنه علیه این نظام شیطانی کثیف متعفن بیگانه متجاوز چندین میلیون هستند و یا ای کاش کتبا اظهار ندامت و پشیمانی صرف نجات جان عزیزشان را بنویسند که تنها نوشتن یک مهمل است ؛اما در این اخرین روزهای جان کندن اخوندها با رهبر کثیف دیوانه شان ! حداقل زنده میمانند اگر در توانتان هست شما هم تلاش کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: