آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 تیر ماه 1399 = 30-06 2020

واکنش مقام اتحادیه اروپا به اخراج سفیرش از ونزوئلا

رئیس جمهوری ونزوئلا، دستور اخراج سفیر اتحادیه اروپا در کاراکاس را صادر کرده است. مادورو شامگاه دوشنبه (نهم تیر) ۷۲ ساعت به رئیس هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا فرصت داد تا خاک ونزوئلا را ترک کند.

این تصمیم پاسخی بود به تحریم ۱۱ نفر از مقام‌های ونزوئلایی که از سوی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه وضع شده بود. اتحادیه اروپا می‌گوید این ۱۱ نفر را به دلیل "نقض دموکراسی و قانون" تحریم کرده است. اتحادیه اروپا تا کنون ۳۶ ونزوئلایی را تحریم کرده است.

دفتر هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از اخراج سفیر خود از کاراکاس، تلویحا وعده داد که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بلافاصله در توئیتر نوشت: «ما به شیوه مناسب مقابله به مثل خواهیم کرد.»


واکنش فرانسه به خبر مخفی شدن گوایدو در سفارت

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به انتشار خبرهایی درباره مخفی شدن رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در سفارت این کشور در کاراکاس، این موضوع را دروغ خواند.

به گزارش فرانس ۲۴، وزارت خارجه فرانسه خبر مربوط به مخفی شدن خوان گوایدو، مخالف مشهور ونزوئلا، در سفارتخانه و یا کنسولگری این کشور در ونزوئلا را «جعلی» دانست.

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد: بارها به مقامات دولت نیکلاس مادورو گفته ایم که خوان گوایدو در هیچکدام از املاک متعلق به کشور فرانسه در ونزوئلا مخفی نشده است.

پیش از وزارت خارجه فرانسه، نماینده خوان گوایدو که در مادرید بسر می برد نیز خبر مخفی شدن مخالف دولت ونزوئلا در سفارت و یا کنسولگری فرانسه را تکذیب کرده بود.

فرانسه و اسپانیا به همراه ۴۸ کشور دیگر از جمله ایالات متحده، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا شناسایی کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: