آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 بهمن ماه 1397 = 22-01 2019

به اتهام توهین به روحانی به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – جلسه رسیدگی به درخواست واخواهی امیررضا علی پور هشتلی آملی، رتبه یک آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی به اتهام توهین به ریاست جمهوری، در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو تهران برگزار و در تاریخ ۲۵ آذرماه ماه سال جاری حکم شش ماه حبس تعزیری به وی ابلاغ شد. وی پیشتر در پی شکایت سید محمود میرلوحی، معاونت حقوقی و نظارت ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی به حبس محکوم شده و در مرحله اجرا نسبت به حکم صادره اعتراض و درخواست واخواهی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۷، امیررضا علی‌پور هشتلی آملی، رتبه یک آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در پی برگزاری جلسه رسیدگی به درخواست واخواهی توسط شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در متن دادنامه صادره توسط این دادگاه ضمن تائید حکم ۶ ماه حبس تعزیری وی آمده است: “امیررضا علی‌پور هشتلی آملی، فرزند نادعلی، نسبت به دادنامه غیابی مورخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۷ صادره از همین دادگاه که به موجب آن در ارتباط با اتهام توهین عملی به رئیس جمهور دولت یازدهم آقای حسن روحانی، متهم به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردیده و در مرحله اجرای حکم به رای صادره اعتراض و تقاضای واخواهی نموده است. وی اظهار داشته در خصوص مسائل اقتصادی رئیس جمهور وقت انتقاداتی داشته ولی حرف وی به جایی نمی‌رسید و برای اینکه حرف خود را به دیگران برساند در تریبون آزاد دانشگاه تهران به مانند دهقان فداکار برای متوقف نمودن قطار لباس خودش را آتش زده است و اعتقاد ندارد حرکت وی اشتباه بوده”.
روز یکشنبه ۴ آذرماه ۹۷، امیررضا علی‌پور هشتلی آملی، جهت اجرای محکومیت خود راهی زندان اوین شد ولی پس از اعتراض به روند صدور غیابی حکم و درخواست واخواهی با تائید قاضی با قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

وی پیش‌تر در پی شکایت سید محمود میرلوحی، معاونت حقوقی و نظارت ستاد مرکزی انتخاباتی حسن روحانی به شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو تهران احضار و نهایتا به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

امیررضا علی‌پور هشتلی آملی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با بلند کردن یک لباس زیر زنانه به رنگ بنفش (رنگ کارزار انتخاباتی حسن روحانی)، وی را به استفاده ابزاری از زنان جهت جمع آوری رای متهم کرده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: