آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 بهمن ماه 1397 = 23-01 2019

رونمایی از جدیدترین سامانه موشکی روسیه

این موشک زمین به زمین از نوع بالدار و هدایت شونده با قدرت ویران کننده خود قادر است از تمام سامانه‌های پدافند موشکی حال حاضر جهان به راحتی عبور کند

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در حالی از تازه ترین سامانه موشکی هدایت شونده برد بلند خود رونمایی کرد که آمریکا ضمن انتقاد شدید از روسیه ، این اقدام را نقض آشکار پیمان منع موشکهای میان برد هسته ای دانست.
براساس اعلام وزارت دفاع روسیه ، این موشک زمین به زمین 9M729 از نوع بالدار و هدایت شونده با قدرت ویران کننده خود قادر است از تمام سامانه های پدافند موشکی حال حاضر جهان به راحتی عبور کند .
برخی منابع غربی ، این موشک را نسخه پیشرفته تر «اسکندر ام» می دانند که قادر است همه اهداف نظامی را با دقتی کم نظیر در فواصل بیش از ۱۰ هزار کیلومتر نابود کند .
مقامات وزارت دفاع روسیه در مراسم رونمایی از این موشک که با حضور وابستگان نظامی کشورهای مختلف جهان برگزار شد با رد ادعای آمریکا درباره تخلف روسیه از پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای اعلام کردند: اتهامات آمریکا در این خصوص بی اساس است .
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در این مراسم گفت: کشورش حاضر است شفافیت بی سابقه ای درباره مشخصات فنی موشک جدید روسیه به وابستگان نظامی و نهادهای ناظر بین المللی ارائه کند تا معلوم شود که ادعای آمریکایی ها بی اساس است.

کمتر از دو ماه پیش رییس جمهور آمریکا با طرح ادعای تخلف روسیه از پیمان منع موشک های میانبرد هسته ای که ۳۰ سال پیش بین دو کشور منعقد شده بود ، به مسکو ۶۰ روز مهلت داد تا تعهدات خود را در قبال این پیمان اجرا کند ، در غیر این صورت آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران مسایل نظامی معتقدند افزایش کم سابقه حضور ناوهای جنگی آمریکا در دریای سیاه و دریای بالتیک و نیز تحرکات ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه طی هفته های اخیر ، روسیه را واداشته تا با رونمایی از این موشک ویرانگر به آمریکا و ناتو نسبت به هرگونه اقدام خصمانه ، هشدار دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: