آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 تیر ماه 1399 = 03-07 2020

تودهنی دادگاه انگلیسی به متحد ونزوئلايی خامنه ای

دادگاه عالی انگلیس پس از بررسی دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد حدود یک میلیارد یورو ذخیره طلای این کشور تصمیم به پرداخت آن به دولت موازی مخالفان به رهبری خوان گوایدو گرفت.

به گزارش ایسنا، بنا بر حکم صادره از سوی دادگاه عالی انگلیس، ذخایر طلای موجود ونزوئلا در "بانک انگلستان" لندن به جای دولت نیکولاس مادورو به دولت موازی ونزوئلا به رهبری خوان گوایدو داده می‌شود.

طلای متعلق به ونزوئلا هم‌اکنون در گاوصندوق بانک انگلستان قرار دارد. بانک مرکزی ونزوئلا به نمایندگی از سوی دولت حاکم نیکولاس مادورو درخواست استرداد این طلاها از انگلیس را برای مبارزه با پیامدهای ناشی از پاندمی کرونا کرده است.

بانک انگلستان از استرداد این ذخایر سرباز زده است، به این دلیل که دولت موازی ونزوئلا به رهبری گوایدو نیز تقاضای دریافت این طلاها را کرده بود. پس از آن دولت کاراکاس از بانک انگلستان شکایت کرد و خواستار استرداد طلای این کشور شد.

قضات دادگاه عالی انگلیس می‌گویند، این کشور دولت خوان گوایدو را در ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد و مادورو را رئیس‌جمهور این کشور نمی‌داند.



ali July 3, 2020 12:56 PM

سران اپوزسیون ما هم به جای زدن تو سر و کله هم که فقط به نفع حکونت ملاهاست یک دولت موازی تشکیل بدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو July 3, 2020 01:24 PM

بسیار عجیب است که انگلستان کاری چنین با ارزش برای احیای دموکراسی کرده و آن یک میلیارد دلار را در اختیار دولت خوان گوایدو میگذارد البته احتمالا مسائل پشت پرده ای هم وجود دارد که احتمالا منافع انگلستان را در دراز مدت تامین میکند مع‌الوصف باید گفت درود بر انگلستان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: