آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 بهمن ماه 1397 = 03-02 2019

فیلم؛ کنسرت خواننده زن معروف آمريكايی در مكه

«ماریا کری» خواننده زن آمریکایی اولین کنسرت خود را در عربستان آنهم در شهر مکه برگزار کرد (فیلم زیر). این کنسرت سی‌ویکم ژانویه (پنجشنبه شب) در شهرک اقتصادی «ملک عبدالله» و در حاشیه مسابقات قهرمانی گلف برگزار شد.

پیشتر و طی یک سال گذشته که خوانندگان زن عربی و غربی به عربستان سعودی آمده بودند، مراسم آنان تقریبا مخصوص زنان بود اما کنسرت ماریا کری برای زنان و مردان برگزار شد.

تاکنون این نوع مراسم‌ که در عربستان بی‌سابقه بوده و در ادامه اصلاحات اجتماعی بن سلمان برای زدودن مظاهر دینی-مذهبی از این کشور است، در مناطق ریاض (مرکز) یا جده (غرب) برگزار شده و در دو منطقه مدینه و مکه که عربستان آنان را پایتخت‌های مقدسه می‌داند، برگزار نشده بود.

یک عضو شورای دولت محلی قطیف در این باره می‌گوید: باید این واقعیت را به رسمیت شناخت که زنان عربستان اکنون حق دارند وارد مراکز تفریحی شوند. این امر باعث تغییرات زیادی شده است که تاثیر مثبت خود را بر روی وضعیت زنان هم می‌گذارد.




www.youtube.com/watch?v=DFNosmgwRLM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آذری February 3, 2019 01:31 PM

کاری که این خانم کرد برابر است با انفجار چندین بمب اتم؛ چرا که بعد از 1400 سال او بعنوان زن؛ بعنوان خواننده؛ بدون حجاب؛ بعنوان مروج فرهنگ غربی؛ مروج موزیک؛ با آرایش غلیظ؛ و بالاتر از همه بعنوان یک مسیحی پا در نه کشور همسایه عربستان؛ بلکه در خود عربستان؛ نه در یکی از شهرهای دور دست ؛ بلکه در قلب مکه؛ نه در محفل خصوصی؛ بلکه در فضای عمومی و آزاد کرد این نشانگر آنست که مردم عربستان هم به آن حد از شعور رسیده اند؛ که بدون ترس از زلزله و یا طوفان و بلایات طبیعی که زائیده فکر متعفن مرتجعین دینی است؛ مثل مردم آزاد دیگر نقاط جهان تابو دینی را شکسته و از زندگی لذّت می برند درود بر خانم کری؛ و درود بر سیاست های تاکنون مثبت آقای ترامپ ملل تحت ستم این روزهای تاریخی را فراموش نخواهند کرد اروپائی های بخیل بدانند که مسلمانان برای رهائی خود در تلاش هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 3, 2019 11:29 PM

افسوس که در ایران ویران شده قحط الرجال است. کجایی نادر کجایی بابک گویا در آخر من حقیر باید چرم بر سر تکه چوبی زنم و فریاد ایران ایران سر دهم

گزارش یا اعتراض به این نظر


فضول میرزا February 6, 2019 06:24 PM

قابل توجه علم القدقد در مشهد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: