آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 بهمن ماه 1397 = 03-02 2019

ایران؛ سرمایه‌ گذاری بی سابقه ترکیه در عراق

وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد که کشورش برای بازسازی عراق پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به بغداد سفر کند.

اوایل سال جاری میلادی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، از ترکیه دیدار کرده بود. کارشناسان سفر رئیس جمهور کرد عراق به آنکارا را گامی مهم برای توسعه و "آغاز دوره شکوفایی مناسبات ترکیه و عراق" ارزیابی کرده بودند.

هنوز مدتی از این سفر نگذشته که وزیر امور خارجه ترکیه از سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری این کشور در عراق خبر داده است. چاووش‌اوغلو گفت: «این مبلغ به صورت وام در اختیار بازرگانان ترک قرار می‌گیرد و آنان نیز آن را برای سرمایه‌گذاری در عراق استفاده خواهند کرد.»

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین افزود که دولت عراق اکنون تشکیل شده و مهم‌ترین مسئله وجود یک دولت فراگیر و بازسازی این کشور است.

رسانه‌های ترکیه می‌نویسند که دولت تازه تاسیس عراق با ایجاد تغییرات بنیادین در سیاست خارجی خود درصدد ایجاد توازن در روابط منطقه‌ای است. در این راستا عراق می‌کوشد که سیاست "رهایی از فشار حکومت ایران" و "دوری از درگیری‌ها و تنش‌های منطقه‌ای" را در پیش بگیرد.

این سیاست عراق سبب شده است که ارتباط این کشور با ترکیه بیشتر شود و صادرات ترکیه به این کشور افزایش پیدا کند.



پلنگ ایران زمین February 4, 2019 12:56 PM

اینکه اردوغان و خامنه ای با هم از یک کاسه آب میخورند را همه میدانند و سرمایه گذاری ترکیه در عراق را میتوان دور زدنِ تحریمِ اهریمنانِ اشغالگرِ ایران و پول رسانی به این تروریست ها از این راه دانست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: