آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 بهمن ماه 1397 = 06-02 2019

کرج؛ اتهام “استعمال مواد مخدر” و شعارنویسی

خبرگزاری هرانا – یک شهروند اهل کرج، در تاریخ ۱۰ بهمن، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شعارنویسی” مورد محاکمه قرار گرفت. وی در تاریخ ۱۰ دیماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هم اکنون در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷، یک شهروند اهل کرج، به دلیل شعارنویسی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده٬ مورد محاکمه قرار گرفت.

هویت این شهروند “میثم بهرام آبادی، ۲۶ ساله و اهل کرج” توسط هرانا احراز شده است.

اتهامات مطروحه در این جلسه دادگاه “تبلیغ علیه نظام از طریق شعارنویسی”و “استعمال مواد مخدر” عنوان شده است.

مشخص نیست طرح اتهام استعمال مواد مخدر بر چه اساس در این پرونده صورت گرفته است اما حسب سابقه موارد متعددی وجود دارد که نهادهای امنیتی افرادی که به فعالیت خیابانی مبادرت کرده اند را به اعتیاد و یا ابتلا به بیماری های روانی متهم کرده اند.

میثم بهرام آبادی در تاریخ ۱۰ دی‌ماه سال جاری به دلیل شعارنویسی حوالی فرودگاه مهرآباد بازداشت و پس از تشکیل پرونده در شعبه ۴ ناحیه ۳۳ مقدس در تاریخ ۱۲ دی‌ماه به اندرزگاه ۴ سالن دو زندان اوین منتقل شده بود.

هرانا روز گذشته نیز از بازداشت یک شهروند دیگر به دلیل شعارنویسی بر روی دیوار سفارت ترکیه در تهران خبر داده بود. مسئولان انتظامی فرد دستگیر شده را دارای بیماری روانی و با سابقه کیفری موثر معرفی کردند.



بهار February 7, 2019 01:32 PM

فکر میکنم علت چنین پرونده سازی از طرف مزدوران امنیتی، سهل تر شدن کار آنها در ببند کشیدن این فعالان جنبشهای اجتماعی مردمی، در بندهای غیر سیاسی، و در کنار زندانیان معتاد و روانی و مجرمین معمولی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: