آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 مرداد ماه 1398 = 28-07 2019

اسرائیل؛ سامانه برای انهدام موشک‌های سپاه

یک هفته پس از آزمایش موشکی جدید سپاه پاسداران، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۸ ژوئیه، از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه آمریکایی-اسرائیلی دفاع ضدموشکی به نام «پیکان ۳» در آلاسکا خبر داد.

این سامانه دفاع ضدموشکی که با همکاری شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بویینگ امریکا طراحی و ساخته شده، قادر است که موشک‌های بالستیک غیرمتعارف را در فضا و در ارتفاعی منهدم کند که انهدامشان خطری ندارد.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرده که آزمایش این سامانه در آلاسکا با هدف به روز کردن این سامانه با رادارهای ایکس-باند بوده که اجازه کنترل آن را از آسمان سراسر جهان می‌دهد. این نوع رادار در سامانه دفاع موشکی تاد نیز که ضد موشک‌های میان‌برد است و اکنون در اختیار اسرائیل قرار دارد، به کار برده شده است.

همچنین بنیامین نتانیاهو که همزمان مسئولیت وزارت دفاع اسرائیل را برعهده دارد، درباره آزمایش پیکان ۳ گفت: «عملکرد عالی بود. همه تیرها به هدف خورد.»

به گزارش رادیو فرانسه، خبرگزاری رویترز نوشت که اسرائیل این سامانه دفاع ضدموشکی را برای محافظت خاک اسرائیل از پرتاب احتمالی موشک‌های رژیم ایران منتقل شده به سوریه، می‌خواهد.

آزمایش این سامانه در حالی است که رژیم ایران نیز هفته گذشته یک موشک بالستیک جدید میان‌برد را آزمایش کرد که به گفته مقامات آمریکایی هزار کیلومتر برد دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه سامانه پدافند فراجوی «پیکان ۳» با موفقیت در آمریکا آزمایش شده، گفت که تل‌آویو اکنون از توان مقابله با موشک‌های رژیم ایران برخوردار است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: