آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 خرداد ماه 1398 = 22-05 2019

ایران؛ در دو جلسه محرمانه کنگره چه گذشت؟

سیاست‌ورزی در واشنگتن همواره معطوف به کشمکش‌های حزبی است. دولت ترامپ با درک این مسئله، تلاش می‌کند شکاف‌ها در واشنگتن نسبت به سیاست فشار حداکثری علیه رژیم ایران را ترمیم کند. جلسات توجیهی روز سه شنبه در همین راستا بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در جریان نشستی محرمانه، اطلاعات طبقه‌بندی شده دربارۀ ایران را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در جلسۀ دیگری، وزیر خارجه آمریکا، سرپرست وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با حضور اعضای سنا بار دیگر پشت درهای بسته شرکت کردند.

این جلسات پس از آن تشکیل شد که نمایندگان کنگره آمریکا، شامل دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، خواستار دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ تحولات خاورمیانه در پی افزایش تنش‌ها میان رژیم ایران و آمریکا در منطقه شدند.

بنا بر اعلام رویترز به نقل از لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه، مقامات ارشد دولت آمریکا در جریان این نشست به سناتورها گفته‌اند که حملات اخیر به کشتی‌ها و خطوط انتقال نفت در خاورمیانه مستقیما توسط دولت و رهبر رژیم ایران انجام شده است.

او گفت: آنها برای ما دربارۀ چگونگی تهدیدات رژیم ایران که متفاوت با گذشته است، توضیح دادند. آنها گفتند که حملات به کشتی‌ها و خطوط انتقال نفت، با هماهنگی رژیم ایران و با هدایت دولت ایران و آیت الله انجام شده است.

در همین حال سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت: به نظر می رسد واکنش بموقغ و شدید ایالات متحده باعث شد که رژیم ایران تهدیدهای خود را عملی نسازد. من امیدوارم آنها در محاسباتشان خطا نکنند.



آرش - صبحی May 20, 2019 09:17 AM

بیاد دارم در سال 2003 وقتی نیمه شب حملات آمریکا وبریتانیا به عراق صدام حسین آغاز شد فکر کنم یورو نیوز بود یک خانم دریانورد را نشان میداد که مشغول تنظیم وهدف گیری یک موشک از روی یک ناو انگلیسی بود خبرنگار از این خانم دریانورد سئوال کرد این موشک با چه هدفی تنظیم میشود خانم دریانورد پاسخ داد اولین موشک است که بسوی عراق شلیک میشود وهدف آن یکی از کاخهای صدام حسین است گویا تاریخ دارد تکرار میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 21, 2019 03:13 PM

باحملات پهپادی که شب گذشته درنجران عربستان صورت گرفته وحوثی هامسئولیت آنرابعهده گرفته اند بازهم معادلات منطقه درهم ریخته تروبحرانی ترگردیده است جمهوری اسلامی میخواهد با طرفندی که فکرمیکندمیتواند کارساز باشد به چنین حملاتی ادامه دهدودرعین حال خودش راازگزند تلافی دور نگهدارد بدیهیست که عربستان بعنوان همپیمان استراتژیک ایالات متحده آمریکاو مهمترین تامین کنندهنفت درمنطقه نمیتوانداین تعرضات وتجاوزات رابدون پاسخ بگذاردواین احتمال بسیارست که در یک نقطه ای بحران چنان بالابگیردکه منجربه ورود ایالات متحده بشود نشست کنگره میتواندباهمین رویکرد واستدلال قابل فهم برگزارشود چراکه امریکااعلام کرده اگرمنافع آن کشوروهمپیمانانش درمنطقه موردتجاوز ایران با نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قراربگیرد واکنشی کوبنده رادرپی خواهد داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین May 22, 2019 02:01 AM

دونالد ترامپ در اظهاراتی تهدیدآمیز گفته بود :پایان رسمی موجودیت ایران به وقوع خواهد پیوست، اگر جمهوری اسلامی قصد جنگ داشته باشد ((پایان رسمی موجودیت ایران؟!))
آخوند ها نمی توانند به هیچ کجا گریز کنند زیرا هیچ کشوری آنان را نخواهد پذیرفت و از سویِ دیگر جایی هم در ایران ندارند اکنون اینان مانندِ جانورِ درندهٔ زخم خورده (بازنده) هستند که از درد می نالند و می دانند که گفتگو با آمریکا یعنی با خاک یکسان شدنِ آخوندها و اگر آغازگر نبرد نظامی شوند، باز هم هیچ شانسی در برابرِ ارتشِ توانایِ آمریکا نخواهند داشت بنابر این، هتا اگر اینان یک درسد شانسِ پیروزی در سر بپرورانند، جنگ را آغاز خواهند کرد چنانچه جنگ با پرتاب موشک به عربستان و سفارت آمریکا در عراق آغاز شده است در واقع کشور ها، از یک سال پیش آمادگیِ جنگ را آغاز کرده بودند

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی May 22, 2019 05:36 AM

رژیمی که اکثریت مطلق مردم کشورش مخالفش باشند و بخواهد با تعدادی مزدور و اقوام و آشنایان سران خودش با زور اسلحه بر مردم خودش حکومت کند اوضاع بهتری از این که امروز در ایران شاهدش هستیم نخواهد داشت و اگر هم آمریکا آن را سرنگون نکند خود همین مردم ایران دشمن اصلی این رژیم هستند و این رژیم را بزودی سرنگون خواهند کرد چون تاریخ مصرف این رژیم به پایان رسیده و از درون فاسد شده و باید برود و فقط باید دید که مردم ایران تا کجا این دزدی ها و آدمکشی ها و غارتها را تحمل میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: