آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 اردیبهشت ماه 1399 = 13-05 2020

اینهمه وحشت از رسانه های فارسی زبان خارج؛ چرا؟

در همان حال که رسانه های غیردولتی در ایران زیر فشار و سانسور قرار دارند، زئیس انجمن مدیران رسانه های در حکومت اسلامی، تلویزیون ایران اینترنشنال را که از لندن برنامه پخش می کند و موفقیت بسیاری در یک سال اخیر داشته، به دروغگویی و بزرگنمایی مشکلات حکومت ایران متهم ساخت.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، ایران اینترنشنال یکی از تازه ترین شبکه های تلویزیونی خبری فارسی زبان می باشد که در یک سال اخیر با پخش مجموعۀ های منظم خبری و همچنین گزارش های متنوع در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری، مورد استقبال گسترده ایران در درون مرز و برون مرز قرار گرفته است.

آشنایان امور می گویند که این حمله انتقادی از جانب یک مقام رسمی حکومت، علیه یک رسانه فارسی زبان خارجی می تواند نشان موفقیت آن رسانه در جلب نظر مردم ایران باشد.

محمدرضا محمد یوسفی در مقام رئیس انجمن صنفی مدیران رسانه ها در حکومت اسلامی ایران به خبرگزاری ایرنا گفت: «اخلاق رسانه ای ایجاب می کند که اطلاعات در جای خود استفاده شود و ارائه آمار دقیق و قابل اعتماد باشد».

این تذکر در رابطه با خبرهایی است که “ایران اینترنشنال” از طریق منابع خبری خود در داخل ایران، در مورد آمار واقعی قربانیان و مبتلایان به کورونا منتشر ساخته که با آمار دولتی تفاوت بسیار دارد.

محمد یوسفی گفت: «رویکرد شبکه اینترنشنال، ایجاد حس بی‌اعتمادی میان مردم و حاکمیت است».

این ادعا در حالی مطرح می شود که همگان تایید می کنند که آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت دستکاری شده است و ایران اینترنشنال کوشیده بود آمار واقعی را از طریق رابطین خود در داخل ایران گردآوری کند.

این فرد در دنباله سخنانش گفت: «در همان زمان آغاز به کار شبکه اینترنشنال، بسیاری از رسانه‌ها حتی در غرب اعلام کردند که عربستان سعودی حامی مالی این شبکه است. مضاف بر اینکه مقر این شبکه نیز لندن است و این موضوع نشان‌دهنده هماهنگی عربستان و انگلیس در ایجاد این شبکه است».

احتمالا محمد یوسفی هنگام ارائه کردن این استدلال، به یاد نداشت که شبکه انگلیسی زبان حکومت اسلامی ایران ملقب به “پرس تی وی” نیز از لندن برنامه پخش می کند که علت آن موجود بودن بیشترین امکانات فنی و تلویزیونی در پایتخت بریتانیا می باشد و ده ها شبکه بین المللی دیگر نیز از آن جا برنامه پخش می کنند.



خسرو May 13, 2020 12:59 PM

اگر عربستان به رسانه های فارسی زبان ایرانی در خارج از کشور کمک مالی میکند باید گفت واقعا دست عربستان سعودی درد نکند ما باید از آنها صمیمانه تشکر کنیم ضمن اینکه من خودم هرگز ندیدم مطلبی از این رسانه ها منتشر شود مبنی بر حمایت آنها از اهدافی از جانب عربستان باشد یا مطالبی غیر واقعی برای حمایت از عربستان سعودی گفته شده باشد درود بر عربستان و مرگ بر سیاستهای امریکا ستیزی، اسرائیل ستیزی و عربستان ستیزی رژیم آدمخوار و دزد جمهوری اسهالی آخوندی غیر ایرانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 13, 2020 06:47 PM

بعنوان یک ایرانی، وبعنوان یک کنشگر سیاسی-اجتماعی درون کشور ویکی ازتماشاگران رسانه ایران اینترنشنال بویژه درزمینه های تحلیلی وخبری، بااطمینان قاطع وکامل عرض میکنم که این رسانه توانسته است یک خلاء41 ساله رسانه ای فارسی زبان رابرای اکثریت بزرگی از مردم ایران پرکندوبه یک منبع خبری-تحلیلی قابل اتکاواعتنا مقبول مردم وحتی بسیاری ازسیاسیون وکنشگران درون کشورقراربگیرد این بدان معناست که درطی41سال گذشته بویژه اززمانیکه رسانه های ماهواره واردزندگی مردم داخل کشورشد، منهای یک دوره کوتاه که رادیو24 ساعته لوس آنجلس(رادیوصدای ایران)بامدیریت مرحوم اسدالله مروتی رسانه ای قابل قبول بود، سالیان طولانی بودکه هیچیک ازرسانه های لوس آنجلسی ولندنی و نتوانستند آنطورکه بایدوشایدنظرات مردم در زمینه های خبری راستین را پرنمایند وبا آمدن این رسانه آن خلاء پرشده

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 14, 2020 11:10 AM

ایران اینترنشنال هیچگاه از براندازی رژیم اسلامی حمایت نکرده و کمابیش خط مشی بی بی سی و من و تو را دنبال میکند و تا زمانی این رسانه که تکلیف خود را با نظام روشن نکند از نظر من و سایر هم میهنان چندان قابل اعتماد نخواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: