آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 بهمن ماه 1397 = 09-02 2019

ادامه بازداشت‌های گسترده در استان خوزستان

خبرگزاری هرانا – طی هفته گذشته تعداد پرشماری از شهروندان در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند. هرانا پیشتر از احراز هویت ۲۷ تن از این شهروندان خبر داده بود. شرح بازداشت و هویت ۴ تن دیگر از این افراد که طی روزهای چهارشنبه و جمعه در استان خوزستان بازداشت شده‌اند، در ادامه می‌آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه موج بازداشت های گسترده در خوزستان که همزمان با سفر محمود علوی، وزیر اطلاعات به استان خوزستان و نیز فرارسیدن مناسبت ۲۲ بهمن به راه افتاده است، طی روزهای چهارشنبه ۱۷ بهمن و جمعه ۱۹ بهمن ماه ۹۷ تعداد دیگری از شهروندان اهل شهرستان حمیدیه در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تاکنون هویت دو تن از این شهروندان به نام‌های “مصطفی شاطر آل کثیر، ۲۳ ساله، متاهل و از اهالی منطقه حمیدیه سفلی و سعید فاضل منابی، ۳۱ ساله، متاهل و از اهالى کوی کارگران حمیدیه” توسط هرانا احراز شده است.
لازم به ذکر است که منابع محلی تعداد بازداشت شدگان را بیش از این تخمین می‌زنند و اعلام کرده‌اند که این افراد توسط نیروهای وزارت اطلاعات و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی اهواز بازداشت شده‌اند.

همچنین از میان بازداشت شدگان روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه در شهرستان حمیدیه، هویت دو تن دیگر توسط هرانا احراز شده است.

سلمان عبیات و عباس حجتی دو شهروند دیگری هستند که طی روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
گفته می‌شود این دو شهروند به همراه سه شهروند دیگر به نام‌های “شهاب صیاحى، نبی ساعدی و احمد ساعدی” روز چهارشنبه بازداشت شده و روز پنج‌شنبه جهت تفهیم اتهام به دادگاه حمیدیه و نهایتا به زندان شیبان اهواز منتقل شده‌اند. هرانا پیش تر به گزارش بازداشت این سه شهروند پرداخته بود.

منابع محلی پیش‌تر دلیل بازداشت این شهروندان را جمع‌آوری کمک برای سیل زدگان دشت آزادگان عنوان کرده‌اند؛ با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاع دقیقی از اتهامات و محل نگهداری آنها در دست نیست.

هرانا روز گذشته نیز در گزارشی به شرح بازداشت و احراز هویت ۲۷ تن از بازداشت شدگان روزهای اخیر در این استان پرداخته بود.

هرچند نزدیکان برخی از این افراد می‌گویند که تعدادی از آنها در زمینه مسائل مذهبی فعال بوده‌اند؛ با این حال از دلایل بازداشت این شهروندان تاکنون اطلاعی در دست نیست. همچنین تاکنون شفاف سازی در این رابطه از سوی قوه قضائیه صورت نگرفته و از محل نگهداری بسیاری از بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست و سرنوشت این افراد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لازم به ذکر است که روز پنج‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه محمود علوی، وزیر اطلاعات در مصلای شهر شوش از شناسایی و بازداشت “تیم‌های بسیاری که تلاش‌های زیادی برای به چالش کشیدن امنیت کشور کرده‌اند” خبر داده بود.

شهرستان حمیدیه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: