آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 بهمن ماه 1397 = 12-02 2019

گزارشی از وضعیت اسفناک بهداری زندان اوین

گزارشی از وضعیت اسفناک بهداری زندان اوین و نگرانی از سلامت زندانیان

بر پایه خبرهای دریافتی، زندانیان زندان اوین به خصوص محکومان سیاسی، در وضعیت بسیار نامناسب و نگران کننده‌ای از نظر بهداشتی و رسیدگی پزشکی به سر می برند. گزارش‌ها حاکی از فوت یکی از زندانیان عادی بر اثر ابتلا به آنفولانزا و عدم رسیدگی پزشکی و نبود دارو است.

به گزارس "ایران کارگر"، گفتنی است که طی هفته گذشته این تنها مورد فوتی نبوده، یک زندانی دیگر بر اثر آسیب ناشی از زمین خوردگی به بهداری با علایم سرگیجه و درد مراجعه نموده وعدم دسترسی به پزشک و درمان مناسب نهایتا منجر به فوت ایشان شده است. مطابق این خبرها، بند ۸ زندان اوین که عمده زندانیان سیاسی نیز در این بند محبوس هستند،‌ در شرایط بسیار نامناسب و نگران کننده از نظر رسیدگی درمانی و پزشکی قرار دارد.

عدم دسترسی و نبود پزشک ـ حتی در حد پزشک عمومی ـ استفاده از چند زندانی مالی بدون هیچ گونه دانش پزشکی و صرفا برای نمایش فعال بودن بهداری زندان که از جمله این افراد می‌توان به دو تن از محکومین اختلاسگر دولتی اشاره کرد، بخشی از شرایط وخیم در بهداری زندان اوین است. ابلاغ دستور و قانون جدید از طرف دادستانی به زندان مبنی برعدم قبول محکومین سیاسی به بهداری، بدون هماهنگی و کسب اجازه از معاون امنیتی دادستان امکان پذیر نیست.

لازم به ذکر است که تعداد قابل توجه‌ای از زندانیان سیاسی محبوس در این زندان نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و دارو دارند؛ از جمله نازنین زاغری، آتنا دائمی و نسرین ستوده را می‌توان نام برد. سهیل عربی، مجید اسدی و آرش صادقی نیز در ردیف زندانیانی هستند که در زندان‌های دیگر از خدمات درمانی محروم هستند.

خاطر نشان می‌شود که آرش صادقی زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت، از چندی پیش به دلیل ابتلا به سرطان استخوان به نام کندروسارکوما با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی قرار گرفت. درمان این زندانی به دلیل تعجیل مسئولان زندان برای بازگرداندن او به زندان نیمه تمام ماند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: