آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 بهمن ماه 1397 = 14-02 2019

دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – مجتبی داداشی، دانشجوی ترم ۸ رشته علوم سیاسی دانشگاه حکیم سبزواری روز گذشته در پی احضار به دادیاری شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. این شهروند اهل سبزوار اخیرا با انتشار ویدئویی از نظام حاکم بر ایران انتقاد کرده بود. گفته می‌شود وی پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷، مجتبی داداشی، دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بازداشت این شهروند در پی احضار به دادیاری شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “روز سه‌شنبه احضاریه‌ای به دست مجتبی داداشی رسید که طی آن به وی گفته شده بود ظرف ۵ روز به شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار مراجعه کند. به همین دلیل وی روز چهارشنبه به دادسرا مراجعه کرده و پس از تفهیم اتهاماتی با عناوین “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام”، بازداشت شد. این احضار در پی گزارش وزارت اطلاعات صورت گرفته بود”.
به گفته این منبع مطلع، خانواده این شهروند از طریق یکی از پرسنل دادسرا از انتقال وی به زندان سبزوار مطلع شده‌اند، با این حال محل قطعی بازداشت ایشان تاکنون مشخص نشده است.

این منبع در ادامه افزود: “خانواده آقای داداشی در دادسرا مطلع شده‌اند که او پس از بازداشت در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زده و این موضوع باعث افزایش نگرانی آنها شده است”.

این دانشجوی ترم ۸ رشته علوم سیاسی، اخیرا با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، از عملکرد نظام حاکم بر ایران انتقاد کرده بود، با این حال از دلایل بازداشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: