آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 بهمن ماه 1397 = 19-02 2019

آخرین وضعیت ۴ زندانی سیاسی زندان دیزل آباد

خبرگزاری هرانا – زندان دیزل آباد، زندان مرکزی استان کرمانشاه است که در محله دیزل آباد شهر کرمانشاه واقع شده است. در این زندان شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی نیز محبوس هستند که برخلاف اصل تفکیک جرایم در بندهای عمومی و در کنار دیگر زندانیان نگهداری می‌شوند. هرانا پیش تر در گزارشاتی به معرفی زندانیان شناسایی شده این زندان پرداخته بود، در گزارش پیش رو تعداد دیگری از زندانیان سیاسی محبوس در این محل با ذکر آخرین وضعیت معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حال حاضر شمار زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه نگهداری می‌شوند که به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در مورد آنها، تاکنون اطلاع دقیقی در خصوص وضعیت آنها در دست نبوده است.

هرانا پیش تر طی گزارشاتی از جمله “نگاهی به وضعیت زندانیان سنی مذهب زندان کرمانشاه” به معرفی تعدادی از زندانیان سیاسی-امنیتی محبوس در این محل پرداخته بود.

در گزارش پیش رو تعداد دیگری از زندانیان این محل که به تازگی اطلاعات حقوقی آنها مستند شده است جهت تنویر افکار عمومی به قرار ذیل معرفی می شوند:
۱- کیانوش قهرمانی؛ این شهروند اهل قصرشیرین در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۹۶، بازداشت و در اردیبهشت ماه ۹۷ توسط شعبه ۵ دادگاه انقلاب کرمانشاه از بابت اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس محکوم شد. کیانوش قهرمانی در تاریخ ۲۳ خردادماه سال جاری نیز توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان قصر شیرین از بابت دو فقره “تحریق” (آتش زدن بانک و مسجد) به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای قهرمانی از زمان بازداشت به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی در انتظار برگزاری دادگاه تجدیدنظر در این زندان به سر برده است.

۲- میلاد فتحی؛ این زندانی سال گذشته به اتهام شعارنویسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی نهایتا به دو سال حبس تعزیری محکوم و در مردادماه سال جاری جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان دیزل آباد کرمانشاه شده است.

۳- فرهاد عامری؛ از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردادماه ۹۷ است. از مدت‌ها قبل جهت آزادی موقت وی قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تعیین شده ولی به دلیل عدم توانایی در تامین آن تاکنون در این زندان در بازداشت و بلاتکلیفی مانده است.

۴- احدرضا بابایی؛ متهم به همکاری با احزاب کرد مخالف نظام، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است و از سال ۹۰ (مدت ۶ سال) است که در این زندان تحمل حبس می‌کند.

گفته می‌شود آقای بابایی بیمار است ولی علیرغم مشکل حاد کلیوی و نیاز وی به جراحی و رسیدگی پزشکی تاکنون اقدامی از طرف مسئولین زندان برای رسیدگی به وضعیت وی صورت نگرفته است.

زندان دیزل‌آباد، زندان مرکزی استان کرمانشاه است که در شهر کرمانشاه و در محلۀ دیزل‌آباد این شهر واقع شده و زیر نظر سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور قرار دارد. این زندان در سال ۱۳۵۴ تأسیس شده‌است. این زندان دارای دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: