آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 بهمن ماه 1397 = 19-02 2019

ورزش ایران گروگان اهداف ایدئولوژیک ملاها

شبکه فارسی دویچه وله آلمان: ایران در رقابت‌های ورزشی با باخت‌ها و مصدومیت‌های مصلحتی از رقابت با ورزشکاران اسرائیلی سر باز می‌زند. حالا تیم ملی زنان ایران برای حفظ شانس صعود به المپیک باید به اسرائیل سفری ممنوعه داشته باشد.

بر اساس قرعه‌کشی فدراسیون فوتبال آسیا، بازی‌های تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ به میزبانی فلسطین برگزار خواهد شد. ایران در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ با تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین هم گروه است.

این مرحله از رقابت‌ها در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و سه تیم صدرنشین گروه‌ها به مرحله سوم صعود خواهند کرد.

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، دارندگان پاسپورت این کشور حق سفر به اسرائیل را ندارند و حضور تیم المپیک زنان ایران در این رقابت‌ها منوط به سفر دریافت مجوز سفر به اسرائیل است.

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) در گزارشی با اشاره به میزبانی فلسطین در این مسابقات نوشت پیش‌ از این در مرحله نخست انتخابی المپیک در آسیا، فلسطین از دیگر تیم‌ها در شهرک الرام در استان قدس (اورشلیم) در ''سرزمین‌های اشغالی'' میزبانی کرده است.

این گزارش تصریح می‌کند در طول ۴۰ سال گذشته پس از انقلاب اسلامی، هیچ فرد یا گروهی از ایران به "فلسطین اشغالی" سفر نکرده و به نظر می‌رسد که تیم ملی زنان ایران نیز راهی جز انصراف از رقابت‌ها و وداع با المپیک ۲۰۲۰ ندارد.

تلاش برای تغییر میزبان یا گروه

در همین حال فدراسیون فوتبال ایران از مکاتبه با فدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر میزبانی گروه تیم ملی فوتبال بانوان این کشور خبر داد. ایران همچنین پیشنهاد تغییر گروه تیم ملی المپیک زنان را داده است.

حسین عبدی مشاور فنی تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران نیز گفت: "نه می‌خواهیم به فلسطین اشغالی برویم و نه می‌توانیم."

او با اشاره به ارسال نامه به فدراسیون فوتبال آسیا قبل از انجام قرعه‌کشی مرحله دوم افزود: «در پاسپورت ما نوشته شده که رفتن به فلسطین اشغالی ممنوع است، چون مرزهای آنجا را اسرائیل کنترل می‌کند.»

عبدی تصریح کرد: «این استراتژی ملی ما است که یا باید میزبانی تغییر کند و یا نمیتوانیم در مسابقات شرکت کنیم.»

تیم ملی فوتبال زنان ایران در آبان ماه (نوامبر ۲۰۱۸) توانسته بود با پیروزی مقابل لبنان و تساوی با تیم هنگ کنگ به مرحله دوم رقابت‌های انتخابی صعود کند.

زنان ایران اگر بتوانند در مرحله دوم انتخابی شرکت کنند، در صورت صدرنشینی، به همراه تیم‌های استرالیا، چین، کره‌جنوبی، کره‌شمالی، تایلند و دو تیم دیگر صعود کننده در مرحله سوم حاضر خواهند شد.

مرحله سوم انتخابی نیز در دو گروه برگزار خواهد شد و تنها تیم صدرنشین هر گروه می‌تواند به المپیک راه پیدا کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: