آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 اسفند ماه 1397 = 28-02 2019

تنش میان فرانسه و هلند پس از اقدام پنهانی کی‌ال‌ام

منازعه بر سر سرنوشت شرکت ایرفرانس-کی‌ال‌ام به یک تنش دیپلماتیک تمام عیار میان فرانسه و هلند تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منازعه بر سر سرنوشت شرکت ایرفرانس-کی‌ال‌ام روز چهارشنبه به یک تنش دیپلماتیک تمام عیار میان فرانسه و هلند تبدیل شد.

این منازعه چالش پیچیده تازه ای برای بن اسمیت، مدیرعامل کانادایی و نخستین مدیرعامل غیرفرانسوی شرکت ایرفرانس-کی‌ال‌ام است که سپتامبر گذشته به دنبال چندین ماه اعتصاب در این شرکت و برکناری مدیرعامل پیشین آن روی کار آمد.

ووپکه هوکسترا، وزیر دارایی هلند اواخر سه شنبه خرید پنهانی 12.7 درصد سهام ایرفرانس-کی‌ال‌ام را اعلام کرد و گفت دولت این کشور تصمیم دارد در نهایت سهمی به اندازه سهم 14.3 درصد فرانسه در ایرفرانس-کی‌ال‌ام داشته باشد.

هوکسترا گفت «دولت هلند با این خرید قصد دارد به طور مستقیم در تحولات آتی ایرفرانس-کی‌ال‌ام نقش داشته باشد تا بتواند منافع عمومی هلند را به طور بهینه تضمین کند.»

نگرانی هایی در هلند مبنی بر تلاش های اسمیت برای جذب شمار بیشتری از پروازهای ایرفرانس-کی‌ال‌ام از آمستردام به پاریس شکل گرفته است. به عقیده مقامات هلند این تلاش مدیرعامل تازه ایرفرانس با هدف رقابت بهتر آن با شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا، بریتیش ایرویز و ایبریا صورت می گیرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این تحول در یک نشست خبری در پاریس گفت «دولت از این تصمیم و اجرای آن آگاه نبود. من به تازگی متوجه آن شده ام. اکنون دولت هلند باید نیات خود را شفاف سازی کند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: