آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 اسفند ماه 1397 = 05-03 2019

ممانعت از برگزاری مراسم سالگرد دكتر مصدق

خبرگزاری هرانا – روز جاری نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم سالروز درگذشت محمد مصدق در آرامگاه وی جلوگیری کردند. گفته می شود نیروهای امنیتی اتوبوس های حامل شرکت کنندگان در این مراسم را از نزدیکی احمدآباد به تهران بازگرداندند و اجازه ورود به روستا را به شرکت کنندگان نداده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۴ اسفندماه ۹۷، نیروهای امنیتی با حضور در مسیر اتوبوس های حامل شرکت کنندگان در مراسم سالروز درگذشت محمد مصدق، مانع از عبور آنها و برگزاری این مراسم در محل آرامگاه وی شدند.

گفته می شود طی این اقدام اتوبوس‌های حامل شرکت کنندگان در این مراسم به سمت تهران بازگردانده شدند.
پس از انقلاب سال ۵۷ همه ساله مراسم سالروز درگذشت دکتر مصدق در محل آرامگاه وی به صورت خودجوش برگزار شده است. با این حال از سال ۸۴ و همزمان با روی کار آمدن دولت نهم، نیروهای امنیتی مانع از برگزاری این مراسم شده‌ و یا تحت تدابیر امنیتی اجازه ورود به قلعه احمدآباد را داده‌اند.

در اسفندماه سال ۹۴ تعدادی از فعالان مدنی و ملی مذهبی با انتشار بیانیه‌ای از دولت آقای روحانی خواستار رفع ممانعت از ورود به آرامگاه دکتر محمد مصدق شدند. با این حال نه تنها از برگزاری این مراسم با حساسیت خاصی توسط نیروهای امنیتی جلوگیری می شود بلکه در سال ۹۵ حساب بانکی کمک های مردمی جهت نگهداری این محل نیز به دستور مقامات قضایی مسدود شد.

دکتر محمد مصدق، بنیانگذار جبهه ملی و نخست وزیر سابق ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۲۵۸ در تهران متولد شد و در تاریخ ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۴۵ در حصر درگذشت و در همان محل به خاک سپرده شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: