آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 اسفند ماه 1397 = 10-03 2019

احکام سنگین حبس و شلاق برای دراویش دربند

حکم قطعی ۱۲ سال حبس و شلاق به محمد شریفی مقدم در زندان ابلاغ شد

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت محمد شریفی مقدم، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر تایید و به وی ابلاغ شد. وی پیشتر به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی و از خبرنگاران وبسایت مجذوبان نور، رای دادگاه قطعی و به وی ابلاغ شد.

فائزه عبدی پور، همسر محمد شریفی مقدم با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشته است: “حکم اولیه‌ی محمد شریفی مقدم (۱۲ سال حبس و ۲ سال محرومیتهای اجتماعی و ۲ سال تبعید به برازجان) درویش زندانی که به دلیل قانونی نبودن دادگاه تجدیدنظر شرکت نکرد، عینا تایید و به او ابلاغ شد”.
لازم به ذکر است که این حکم در مردادماه سال جاری توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی علیه وی صادر شده بود.
روز گذشته نیز حکم ۱۲ سال حبس و شلاق و تبعید کسری نوری، از دیگر دراویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر تایید و به وی ابلاغ شده بود.


حکم قطعی ۱۲ سال حبس و شلاق به کسری نوری

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت کسری نوری، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر تایید و به وی ابلاغ شد. آقای نوری پیشتر به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران و از مدیران وبسایت مجذوبان نور رای دادگاه قطعی و به وی ابلاغ شد.

پوریا نوری، برادر کسری نوری، طی یادداشتی در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت: “امروز با توجه به عدم تجدید نظر خواهی برادرم کسری نوری محکومیتش به ۱۲ سال زندان با مجازاتهای تکمیلی (ممنوع الخروجی، تبعید و شلاق) قطعی و به وی ابلاغ شد”.
لازم به ذکر است که کسری نوری در مردادماه سال جاری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع‌الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.
کسری نوری پیش‌تر، از سال ۱۳۹۰ تا میانه‌ی ۱۳۹۴ نیز به دلیل فعالیت رسانه‌ای برای درویشان گنابادی، یک دوره حبس در زندان‌های پلاک ۱۰۰ شیراز، زندان عادل‌آباد شیراز و زندان اوین تهران را گذرانده بود.

دراویش گنابادی به خصوص در یکسال اخیر فشار کم سابقه‌ای را از سوی دستگاه حاکمه تجربه می‌کنند. این فشارها به خصوص پس از واقعه “گلستان هفتم” شکل بیرونی و مشخص تری به خود گرفت.

گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد،

حضوری که با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأموران امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجی از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۷ هرانا در گزارشی جامع ضمن بررسی واقعه گلستان هفتم، هویت ۳۸۲ تن از دستگیر شدگان را منتشر کرده بود. بر اساس اطلاعات قابل دستیابی ۲۰۲ تن از این دراویش گنابادی توسط دادگاه انقلاب تهران جمعاً به ۱ اعدام، ۱۰۸۰ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوع‌الخروجی، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند، از سرنوشت و جزئیات پرونده ۱۸۰ تن دیگر کماکان اطلاعی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: