آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 اسفند ماه 1397 = 09-03 2019

ارومیه؛ اعتصاب غذای دو برادر محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – بهاالدین و داوود قاسم‌ زاده، دو برادر زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه در پی درگیری لفظی با رئیس زندان در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زدند. این دو برادر در پی این اقدام به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند. این دو زندانی به دلیل بلاتکلیفی طولانی مدت پیش تر نیز طی نامه ای از رئیس زندان خواستار اجرا شدن حکم اعدام و یا تعیین تکلیف خود شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۸ اسفندماه ۹۷، دو زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان ارومیه، به نام‌های بهاالدین و داوود قاسم‌زاده، در پی درگیری لفظی با رئیس زندان دست به اعتصاب غذا زده و به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

این اقدام پس از آن روی داده است که این دو برادر زندانی در نامه ای خطاب به رئیس زندان ارومیه خواستار تعیین تکلیف و یا اجرای حکم اعدامشان شده بودند. اعتصاب غذای این دو زندانی در اعتراض به بلاتکلیفی و برخورد نامناسب و “فحاشی” رئیس زندان صورت گرفته است.
گفته می شود رئیس زندان ارومیه پس از اطلاع از این نامه شروع به فحاشی به این زندانیان کرده و به درگیری لفظی با این زندانیان پرداخته است.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده قاسم‌زاده در خصوص پرونده آنها گفته بود: “این دو برادر سال ۸۸ به اتهام قتل دو نفر در یک درگیری طایفه‌ای دستگیر شدند. بهاالدین در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشت و در دادگاهی که سال ۸۹ تشکیل شده بود اتهام انجام هر دو قتل را به عهده گرفت. در همان روز بعد از خروج از دادگاه از دست مأموران فرار کرد و به کردستان عراق رفت. بعد از فرار بهاالدین مأموران امنیتی خواهر، مادر و برادر دیگرش را دستگیر و به زندان ارومیه منتقل کردند و گفتند بهاالدین باید بازگردد تا این‌ها آزاد شوند که همین‌طور هم شد، بهاالدین بعد از یک ماه بازگشت و ضرب و شتم شدید وی در زمان بازداشت موجب آسیب‌دیدگی ستون فقرات و نخاع او شد.”

هرانا در تاریخ ۲۲ خردادماه سال جاری گزارش کرده بود، بهاالدین و داوود قاسم‌زاده، دو برادر زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که هر دو به علت آسیب دیدگی نخاع و شرایط بد زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده‌اند به دنبال وخامت وضعیت جسمانی و ممانعت مسئولان زندان از اعزام آنها به مراکز درمانی، از رئیس زندان درخواست کرده بودند که حکم اعدامشان هر چه سریع‌تر اجرا شود.

در تاریخ ۱ آذرماه سال جاری نیز، جلسه رسیدگی به اتهامات بهاالدین قاسم‌زاده، کودک-مجرم محکوم به اعدام محبوس در زندان ارومیه، در پرونده‌ای جدید که در زندان برای وی تشکیل شده است، به اتهام تبلیغ علیه نظام، در شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: