آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 اسفند ماه 1397 = 11-03 2019

"درعا" بار دیگر آغازگر تظاهرات علیه اسد شد

هزاران نفر در درعا، در جنوب غربی سوریه در اعتراض به نصب مجدد مجمسه حافظ اسد، پدر دیکتاتور سوریه دست به تظاهرات زدند. این مجسمه جدید هشت سال پس از آنکه نمونه اولیه آن پایین کشیده شده بود در میدان شهر نصب می‌شد.

به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان که روز یکشنبه در خیابان های درعا گرد آمده بودند شعار می‌دادند: «سوریه مال ماست، نه مال خاندان اسد.» نیروهای امنیتی با بستن مسیرها مانع از پیوستن گرو‌ه‌های مختلف مردم به یکدیگر شدند.

تظاهرات ضد حکومت خاندان اسد نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در همین شهر، یعنی درعا، آغاز شد و از آن پس دامنه اعتراضات به دیگر شهرهای سوریه رسید.

به ادعای شهروندان از زمان بازپسگیری شهر از سوی نیروهای دولتی، بازداشت مخالفان افزایش یافته است.

دولت سوریه روز یکشنبه به معلمان و کارمندان مرخصی داده بود تا برای حمایت از پرده‌برداری از مجسمه جدید حافظ اسد در یک راهپیمایی شرکت کنند.

این راهپیمایی با شنیده‌ شدن صدای شلیک تیر بر هم خورد و گروهی از جوانان درعا که از محله قدیم شهر می‌آمدند در اعتراض پلاکارتی را حمل می‌کردند که رویش نوشته بود:‌ «این (مجسمه) هم پایین می‌آید. مجسمه شما مال گذشته است و جایش اینجا نیست.» روی یک پلاکارد دیگر نوشته بود:‌ «کشور ویران شده،‌ آن وقت به جای بازسازی آن، مجسمه یادبود نصب می‌کنیم.»

در حالی که مقامات سوریه در بسیاری از نقاط بازپس گرفته شده از شورشیان، مجسمه‌ حافظ اسد را از نو نصب کرده‌اند، شهروندان استان درعا از نقص بازسازی‌ها و قطع پیوسته برق شکایت دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: