آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 اسفند ماه 1397 = 13-03 2019

آمریکا هم پرواز بوئینگ 737 مکس را متوقف کرد

آمریکا پس از سقوط یک هواپیمای «بوئینگ 737 مکس» در اتیوپی به جمع کشورهایی پیوست که پرواز این هواپیما را متوقف کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «اداره فدرال هوانوردی آمریکا» در بیانیه ای اعلام کرد: این آژانس در پی بررسی اطلاعات و شواهد جدیدی که از محل سقوط هوایپما (در اتیوپی) جمع آوری و تحلیل شده، این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بنا به گفته این آژانس، شواهد و اطلاعات مورد نظر از طریق تصاویر ماهواره ای از محل سقوط هواپیما به دست آمده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که پرواز این مدل بوئینگ متوقف می شود.

این دومین بار طی 3 سال گذشته است که آمریکا پرواز یک هواپیمای بوئینگ را متوقف می کند. این کشور در سال 2013 نیز پرواز مدل 787 Dreamliner را مشکل فنی در باتری های آن متوقف کرد.

روز یکشنبه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس در اتیوپی موجب کشته شدن تمام 157 سرنشین آن شد. اتیوپی اعلام کرده که هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نیست. پنج ماه پیش نیز سقوط یک فروند دیگر از همین هواپیما در اندونزی 189 کشته برجای گذاشت.

در پی سقوط هواپیما در روز یکشنبه سهام بوئینگ نیز که بزرگ ترین سازنده هواپیما در دنیاست، سقوط کرد. این شرکت گفته که از توقف موقت پروازهای 737 مکس حمایت می کند. ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش، کانادا، هلند، چین، امارات، ترکیه، کویت، عمان و چندین کشور دیگر پرواز این هواپیما را متوقف کرده اند.



پلنگ ایران زمین March 12, 2019 03:08 PM

این هواپیما سرنگون شد زیرا یگ گروه محیط زیستِ کانادایی برای پژوهش به کنیا میرفتند این گونه هواپیما هیچ کمبود فنی ندارد باز هم با یک تیر دو نشان گرفته اند
۱- به جهان بگویند که هواپیماهای آمریکا همگی نقص فنی دارد تا کشورها خرید نکنند و به اقتصادِ آمریکا زیان برسانند
۲- پیش گیری از پژوهشگران برای پژوهش در کنیا به سبب تفاله های اتمیِ چال شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: