آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 فروردین ماه 1398 = 02-04 2019

ونزوئلا؛ بحران آب‌ و هجوم مردم به چشمه‌ها

کمبود آب در ونزوئلا معضلات زیادی برای شهروندان این کشور بحران‌زده ایجاد کرده است. قطع مکرر آب و برق در کشور زندگی مردم را مختل کرده و آنها را به تهیه آب آشامیدنی خود از منابع طبیعی و چشمه‌ها وادار کرده است. قیمت یک گالن ۵ لیتری آب آشامیدنی در مغازه‌های پایتخت تا ۲ دلار می‌رسد و این در حالی است که حداقل دستمزد کاری در ونزوئلا از ۶ دلار در ماه فراتر نمی‌رود.

برق در ونزوئلا جیره‌بندی شد

به دنبال قطع مکرر برق و بالا رفتن اعتراض‌‌های عمومی در ونزوئلا، نیکلاس مادورو اعلام کرد توزیع برق را به مدت یک ماه در این کشور جیره‌بندی می‌کند.

مخالفان این بحران را حاصل بیش از یک دهه «فساد» و «ناکارآمدی» نظام حاکم از زمان هوگو چاوز، رئیس جمهوری پیشین می‌دانند.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا که بیشتر کشورهای غربی او را به عنوان رئیس مشروع دولت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند، از شهروندان کشورش خواسته است با تجمع در محله‌ها به مطرح کردن مطالبات خود ادامه بدهند.

چهارمین قطعی گسترده برق در ونزوئلا که شاهد بحران سیاسی و اقتصادی است از دیروز آغاز شد و بسیاری از مناطق از جمله کاراکاس پایتخت این کشور را درگیر خاموشی کرد.(فیلم زیر)

دولت مادورو قطع برق را به خرابکاری از سوی آمریکا در تاسیسات اصلی برق نسبت می‌دهد. اما آمریکا با رد اتهامات وارده از سوی دولت مادورو می گوید: این خاموشی هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: این قطعی برق بخاطر نه آمریکا و نه هیچ جای دیگری است، بلکه این سیاست مادورو است که فقط تاریکی به همراه دارد. قطع شدن جریان برق در ونزوئلا نتیجه عدم صلاحیت رژیم مادورو است.....نبود غذا، نبود دارو. حالا نبود برق و در آینده هم نبود مادورو...




www.youtube.com/watch?v=HwQg8usPxFc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: