آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 اسفند ماه 1397 = 18-03 2019

سه متهم سیاسی در تهران به حبس محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم حبس سه متهم یک پرونده به نام‌های رضوانه احمدخانبیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی صادر و به متهمان ابلاغ شد.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، رضوانه احمدخانبیگی، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” با دو درجه تخفیف در مجازات هرکدام به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” تبرئه شدند.
لازم به ذکر است در این دادنامه حکم صادره علیه خانم احمدخانبیگی نیز به دلیل عدم سوء پیشینه و همچنین به استناد تبصره سوم ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و ۸ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” تبدیل شده است.
هر سه این شهروندان در نیمه شب ۲۶ دی ماه ۹۷، در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

رضوانه احمد خانبیگی، ۲۸ ساله، امیرمهدی صدیق آرا، ۳۷ ساله و علی امین املشی، ۳۹ ساله در تاریخ ۲۸ بهمن ماه، از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل شده و پس از اطلاع از کیفرخواست به زندان بازگردانده شدند. اتهامات مطروحه علیه آنها “اقدام علیه امنیت ملی”، “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده بود.

جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات رضوانه احمدخانبیگی، امیرمهدی صدیق آرا و علی امین املشی روز یکشنبه ۵ اسفندماه، از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” در همان شعبه به ریاست قاضی افشاری برگزار شده بود.
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان نیز در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۹۷ برگزار شد.

رضوانه احمدخانبیگی و امیرمهدی صدیق آرا پس از صدور قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی به ترتیب در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اسفندماه از زندان اوین آزاد شدند و علی امین املشی نیز پس از برگزاری جلسه دوم دادگاه با قرار وثیقه آزاد شد.

لازم به ذکر است همسر رضوانه احمدبیگی، بهفر لاله زاری که در زندان اوین محبوس بود در جریان آزادی زودهنگام زندانیان، در تاریخ ۲۱ بهمن ماه از این زندان آزاد شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: