آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 تیر ماه 1398 = 01-07 2019

جرییات حمله هوایی دیشب اسرائیل به سپاه

منابع خبری دولتی سوریه می‌گویند در حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در نزدیکی دمشق و حمص ۲۵ غیرنظامی کشته و مجروح شده‌اند. گفته می‌شود هدف این حمله‌ها پایگاه نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده است.

بر پایه گزارش رویترز، هدف این حمله‌ها "مواضع نظامی" در نزدیکی دمشق و در استان حمص بوده و یک منبع نظامی می‌گوید جنگنده‌های اسرائیل از حریم هوایی لبنان چند راکت به سمت حومه دمشق و حمص شلیک کرده‌اند.

این خبرگزاری می‌افزاید: «بر اثر فشار انفجار‌ها در آسمان دمشق شیشه‌های چند منزل مسکونی در شهرک صحنایا فرو ریخت و چند نفر از شهروندان نیز زخمی شدند.»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، هدف حمله‌های موشکی اخیر را محل استقرار نظامیان رژیم ایران در حومه دمشق و یک مرکز تحقیقاتی و یک فرودگاه نظامی در جنوب شهر حمص اعلام کرد. گفته می‌شود نیروهای سپاه و شبه‌نطامیان حزب‌الله لبنان از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

در جنگ داخلی سوریه، واحد برون مرزی سپاه پاسداران (سپاه قدس) و گروه‌های شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی در کنار نیروهای حکومتی علیه مخالفان می‌جنگند.

اسرائیل که حضور سپاه پاسداران و گروه‌های مورد حمایتش در کشور همسایه را خطری برای امنیت خود تلقی می‌کند بارها پایگاه این نیروها را بمباران کرده، اما به طور معمول مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده نمی‌گیرد.

خبرگزاری سانا چند هفته پیش گزارش داده بود که سامانه پدافند ضد موشکی سوریه چند "جسم نورانی" شلیک شده از جانب استان قنیطره در نزدیکی بلندی‌های جولان را پیش از برخورد به هدف رهگیری و متلاشی کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در این حمله که اواخر اردیبهشت رخ داد دست‌کم صدای سه انفجار در جنوب غربی دمشق شنیده شده است. به گفته رامی عبدل رحمان، رئیس این تشکل نزدیک به نیروهای اپوزیسیون سوریه، انفجارها در منطقه الکسوه در حومه دمشق رخ داده که انبارهای تسلیحاتی نظامیان رژیم ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران از گروه حزب‌الله لبنان در آن قرار دارند.



پلنگ ایران زمین May 19, 2019 03:39 PM

ایران در یک فاصلهٔ زمانیِ مشخص، انبارهایِ تروریستها را پُر می کند و از سویِ دیگر سخن چین هایِ درونِ پاسداران، سرِ بزنگاه، ارتش اسرائیل را برایِ نابود کردنِ انبارهای تسلیحاتیِ سپاه پاسداران در سوریه آماده می کنند
حمله نظامی اسرائیل به لبنان در سالِ ۲۰۰۶ م سبب شد که آخوندها، پولِ مردمِ ایران را نه تنها برایِ نوسازیِ نوین در جنوبِ لبنان بر باد بدهند، بلکه دستمزدِ ماهیانهٔ دست و دلبازی به بیکاران و مفت خورانِ حزب اللهی می پرداختند که پس از تحریم هایِ آمریکا، این مفت خوران دیگر هتا نمی توانند اجارهٔ خانه بدهند و بدینگونه به پیشهٔ نیکانشان چپاولگری روی آورده اند اسرائیل هم کوشش میکند که آنجا را بمباران نکند و اگر چاره ای برایش نگذارند، دوباره آنجا را با خاک یکسان خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی June 3, 2019 04:04 AM

ناز شستش این جواب همه بلاها و ظلم‌هاییه که تو این چهل سال سر مردم ایران آوردید میزنه داغونتون می‌کنه هیچ غلطی هم نمیتوانید بکنید غیر از عروتیز در منابع و مجالس خصوصی خودتان به طور یواشکی و حق شماست به قول شاعر
آه دل مظلوم به سوهان ماند
گر خود نبرد برنده را تیز کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو July 1, 2019 12:13 PM

اعضای سپاه پاسداران و نوکران رژیم هروز به وضوع میبینند که دوستانشان بصورت عمودی به سوریه میروند و بعد از مدت کوتاهی بصورت افقی بر میگردند به اینها باید گفت خب احمق نرو، ای آدمکش بی وطن مزدور نرو سوریه که مردم بدبخت سوری رو بکشی بیا و به ملت خودت بپیوند اون گکوله هاتو تو کله پوک سرداران سپاه خالی کن

گزارش یا اعتراض به این نظر


تحریم ویزا وروادید July 1, 2019 03:03 PM

این تروریستها باید درتمام دنیا تحریم روادیدی بشن ازمجامع دنیا ودولت ترامپ درخواست این مهم ر داریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین July 1, 2019 03:55 PM

زنده باد اسرائیل
شاید اسرائیل بتواند ایران را آزاد کند در ۲۵ سدهٔ پیش که لبنان مردمِ اسرائیل را دستگیر و زندانی کرده بود٬ پادشاه ایران زندانیان را آزاد کرد اکنون هنگام آن رسیده است که به مردمِ ایران یاری رسانده و ایرانیان را از بند رها کرده و بدهیِ خو را ادا کند٬ هرچند که بسیار دشوار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: